Vrijdag 9 juni: Asnieres en Bessin - Pont Farcy

Afstand: 102 km

Gemiddelde snelheid: 17,9 km/u

Klimmen: 552 m

Dalen: 551 m

Na een lange rit met veel oponthoud bij Antwerpen, Lille en Caen arriveerden we gisteren rond 18:30 uur bij Ferme Hay Dag waar we zeer gastvrij werden ontvangen door Björn en Sandra. We kregen een schitterende kamer met een overheerlijk bed waarin we heerlijk geslapen hebben. Toen we in Vierville suf Mer aan het avondeten zaten belden mijn ouders dat ze in Vierville waren maar de weg niet naar Ferme Hay Dag konden vinden. Ze hebben bij ons in het restaurant dus een bakkie gedronken en daarna achter ons aan gereden. Ook zij vonden Ferme Hay Dag een schitterende locatie. Inmiddels waren we erachter gekomen dat we de bidons nog in de kast in Ewijk hadden staan. Dat was dus ff lastig en improviseren vandaag. Ook kregen we geen verbinding met internet via de mobiel dus werd onze help desk (Wesley) in Ewijk gebeld. Bijna een half uur aan de telefoon gezeten, alles geprobeerd, een aanpassing gemaakt via My t-mobile en nog deed 4g het niet. 3g ook niet. Dan maar zonder internet! Tijdens het aankleden ontdekte ik ook nog eens dat er een enorm gat in het kruis van mijn nieuwe fietsbroek zat. K*t, dat kan er ook nog wel bij. Sandra bracht redding met naald en draad en de broek is voorlopig weer gemaakt. Na een zeer smakelijk en uitgebreid ontbijt was het rond 9 uur tijd om voorlopig afscheid te nemen van Björn en Sandra en op pad te gaan. De auto blijft in goede handen achter. Via een rustige D-weg ging het richting Isigny sur Mer om vervolgens in Carentan de veloroute van de Tour du Manche op te pakken. Via mooie rustige weggetjes ging het op en neer. Vlak voor de middag kochten we bij een bakker nog wat lekkers (flan en Normandië koek) en toen gingen we de voie verte langs het riviertje de Vire op. Een prachtig jaagpad dat nagenoeg vlak door het heuvelachtige landschap ging. Dit mochten we gedurende 50 km volgen. We kwamen bijna niets en nauwelijks iemand tegen. Slechts een paar kleine gehuchtjes (dooie boel) en slechts 1 plaats van betekenis…… Saint Lo. Hier was het jaagpad afgesloten en moesten we zelf de weg zoeken om een stuk verder er weer op te komen. Met GPS gaat dat uitstekend! Rond 14:00 uur waren we in Tessy sur Vire waar we volgens onze handleiding een laatste mogelijkheid tot inkopen hadden. Hier werd de Carrefour dus opgezocht voor het avondeten en wat blikjes cola. Tot mijn verbazing vond ik er ook nog een paar flesjes water met een drinktuit die precies in een bidonhouder passen. Drinkbussen hebben we nu dus ook weer aan de fiets hangen. Iets voor 15:00 uur arriveerden we bij de camping municipale in Pont Farcy. Receptie gesloten en slechts 1 campinggast kunnen vinden. Deze wist te vertellen dat de receptie om 16:00 uur open zou gaan, maar de beheerder was ergens bij het toiletgebouw te vinden bij de loodgieters. Op de vraag wie de “Patron” was draaide een man zich glunderend om. Hij was zeer vereerd met deze titel en we mochten gaan staan waar we maar wilden. We hebben de camping op die ene gast na helemaal voor onszelf. Het werd een prachtig plekje in de zon met stroom en picknick tafel vlak bij de rivier de Vire. Vanavond mogen we koken en eten in een gemeenschappelijke ruimte dus hoeven we niet op de grond te zitten met de spullen. Als we morgen vertrekken mogen we gebruik maken van een poort aan de achterzijde van de camping. Die laten ze open voor ons. Hierdoor zitten we gelijk weer op de route (Voie Verte) richting Le Mont Saint Michel. Inmiddels is het probleem met mobiel internet voorlopig opgelost door Orange in de ban te doen en een andere provider te kiezen. Hopelijk is dit de definitieve oplossing.

1. René:
    9 juni 2017
    Leuk verhaal weer ! Ik heb jullie niet uit kunnen zwaaien maar bij deze een fijne fietsvakantie toegewenst en ik zie het volgende verhaal wel weer tegemoet.
  2. Carolien:
    Fijne vakantie!
  3. Andre:
    12 juni 2017
    Hele fijne vakantie toegewenst.