Maandag 12 juni: Taden - Bourg des Comptes

Afstand: 114 km

Gemiddelde snelheid: 17,7 km/u

Klimmen: 401 m

Dalen: 210 m

Na wederom heerlijk geslapen te hebben waren we vanmorgen weer rond 7 uur op pad. Gelijk vanaf de camping gingen we het jaagpad langs het Cantal du Ile op. Een gravelpad dat we de hele dag onder onze wielen gevoeld hebben. De volle 114 km lang! Uiteindelijk gaat dat wel een beetje vervelen, maar de vele sluizen (ecluses), de leuke plaatsjes, de loslopende honden en de stad Rennes brachten de nodige afwisseling. Die honden waren echt een ramp vandaag. Tonny had er bijna eentje van het formaat hamster onder de wielen en Mariken  werd door zo’n kleine kutkeffer achterna gezeten en bijna in de kuiten gebeten. De omgeving was schitterend en het stadion van Stade Rennais was wel aardig. Bij het Stadion was een Pizzeria/Brasserie. Hier hebben we rond 12 uur alvast onze avondmaaltijd genuttigd. Rond 14 uur arriveerden we bij de camping in Bourg des Comptes. We zagen er niet uit. Alles zat onder een dikke laag stof. Nadat de tent opgezet was heeft Mariken bij de receptie een borstel geleend zodat we de tassen, fietsen en onze kleren konden afborstelen. Daarna zijn we eerst naar het dorp gefietst om boodschappen te doen. Daarna hebben we ons zelf opgefrist. Inmiddels is er een hele schoolklas op de fiets gearriveerd. Zij staan vannacht ook op de camping. Het is in ieder geval een drukte van jewelste. Het is nog steeds prachtig weer. Volop zon en rond de 22 graden. Voorlopig blijft het weer goed.

1. René:
    12 juni 2017
    Ik lees noodmaaltijd meer dan 100 km fietsen op een dag en nog steeds noemen ze het vakantie ! Nee hoor ergens ben ik wel jaloers, prachtig weer, mooie indrukken en iedere dag weer verrast worden wat er weer op jullie pad komt. Altijd al gezegd dat je op de fiets het meeste van de omgeving mee krijgt en dat blijkt toch wel als ik de mooie foto's zie. Ik heb gisteren nog Martijn gezien en heb mij uitgenodigd voor de BBQ ......Veel plezier de komende dagen.
  2. Andre:
    13 juni 2017
    Klinkt allemaal goed, dat is wel genieten zo. mooie landschappen en goed weer. als tip zou ik meegeven, neem wat hondenbrokken mee.