De voorbereidingen

23 januari 2017 - Ewijk, Nederland

Na in 2016 een jaartje geen fietsvakantie gehouden te hebben gaan we er dit jaar weer op uit met de fiets. We hebben onze zinnen gezet op een rondje van ongeveer 1740 km in het Noord Westen van Frankrijk.

Na een paar maanden zoeken, puzzelen en knutselen op internet en in Basecamp (het routeprogramma waarmee wij onze GPS-tracks maken) is het gelukt om een leuke route samen te stellen. Het is een combinatie geworden van verschillende fietsroutes door Normandie, Bretagne, Pays de la Loire, Centre en Ile de France. Hierbij zullen wij o.a. de volgende bekende plaatsen aandoen: Mont St. Michel, Rennes, Nantes, Tours, Orléans, Parijs, Versailles, Chartres, Caen de de D-Day stranden langs de Normandische kust.

Alle campings en andere betaalbare overnachtingsmogelijkheden (in geval van slecht weer) langs de route zijn in kaart gebracht en in een overzichtelijk bestand uitgewerkt.

Aangezien we met de auto naar ons begin- en eindpunt zullen rijden moesten we dus op zoek naar een geschikte locatie waar wij tijdens onze fietstocht deze met een gerust hart achter kunnen laten.

Na wat zoeken op internet kwamen we op de website van Ferme Hay Day in Asnieres en Bessin (http://www.fermehayday.com/). Gelegen op slechts enkele kilometers van de beroemde D-Day stranden van Omaha Beach. Vlakbij de route die wij willen fietsen en in handen van Nederlanders. Na het uitleggen van onze plannen in een e-mail kregen wij een heel leuk mailtje terug waarin zij aangaven dat zij graag aan onze plannen willen bijdragen door ons start- en eindpunt te willen zijn. Onze auto kan gedurende onze fietstocht tevens veilig op hun terrein achterblijven. Helemaal SUPER!

We zullen onze fietsvakantie dus starten en eindigen in Asnieres en Bessin bij de familie Seegers op FERME HAY DAY! De eerste nacht verblijven wij hier in een van de kamers die zij verhuren en na terugkomst van onze fietstocht blijven wij dan nog een paar dagen op hun camping voordat we weer naar huis rijden.