Voorbereiding deel 1 Santiago de Compostella

12 april 2018 - Ewijk, Nederland

De fietstocht naar Santiago de Compostella staat al lang op ons verlanglijstje en dit jaar beginnen we aan het eerste deel van deze tocht. We starten de route op 2 juni in Geraardsbergen (B) en fietsen vandaar de route naar Pamplona (S). In Pamplona fietsen we vervolgens nog een stukje terug naar Hendaye (F) aan de Atlantische Kust. Hier hopen wij de trein naar Bordeaux te kunnen nemen waar wij door Anneke en Wim (ouders Mariken) opgehaald zullen worden. Met hen rijden we dan rond 20 juni weer terug naar huis.

Zoals gewoonlijk gaat onze voorkeur uit naar overnachten op campings, maar in geval van slecht weer wijken wij graag uit naar een hotel, B&B, jeugdherberg of Pelgimsgite.

De reden dat we in Geraardsbergen starten is dat we dit stuk van de route een aantal jaren geleden al met Tonny de Vaan meegefietst hebben op zijn tocht naar Santiago de Compostella. Doordat Mariken niet langer dan 3 weken aaneengesloten op vakantie kan ligt ons einddoel voor dit jaar in Pamplona.

Vanaf Pamplona willen wij in 2019 verder fietsen naar Santiago de Compostella  en eventueel nog een stukje verder naar Fisterra.

1. Cor en Sonja:
    1 juni 2018
    Ton en Mariken,
    heel veel fiets plezier en hopelijk zij de weergoden jullie goed gezind.
    Goede reis,

Sonja en Cor