Saint Emilion - Onesse Laharie

Gefietst: 145,49 km

Tijd: 7:22:45 uur

Gem. snelheid: 19,7 km

Hoogtemeters: 571 m

Na een welverdiende rustdag in Saint Emilion was het vandaag weer fietstijd. Om 7 uur verlieten we onze schitterende mobilhome en de camping. De eerste 30 kilometer moest er nog af en toe geklommen worden. In Branne was de Office du Touriste nog niet open dus we konden er niet de groeten van Tonny de Vaan overbrengen. Het was prachtig fietsen door de wijnvelden onder een heerlijk zonnetje. Alles ziet er dan toch net iets leuker en mooier uit. In Cadillac hebben we even een terrasje gepakt voordat we de uitgestrekte bossen van Les Landes zouden betreden. Vanaf hier werd het een behoorlijk saaie rit over eindeloos lange rechte wegen met slechts af en toe een gehucht of klein dorpje met nauwelijks voorzieningen. De bedoeling was om in Hostens naar de camping te gaan, maar deze was gesloten. Aangezien het nog vroeg was besloten we nog een stukje door te fietsen naar de volgende camping op de lijst. Helaas…. Ook gesloten. Dan maar door naar Pissos. Ook hier de camping gesloten!🤔 Er restte niets anders dan nog 18 km door te fietsen naar de volgende plaats Labouheyre. Ook hier was de camping potdicht. We hadden inmiddels al 120 kilometer gefietst en waren het onderhand beu. De lijst met campings en overige accommodaties er maar bij gepakt en een rondje bellen. Bij de pelgrimsgite het antwoordapparaat, de camping 11 kilometer verderop gesloten. Onze laatste hoop was gevestigd op de camping in Onesse Laharie zo’n 25 kilometer verderop. Gelukkig, ze zijn open, maar verhuren alleen nog maar mobilhomes. Geen kampeerplaatsen meer. We vonden een mobilhome prima aangezien we bij aankomst bijna 150 kilometer erop zouden hebben zitten. We waren ook al lang zat onderweg. Om half 4 kwamen we bij het caravanpark aan en werden daar keurig opgewacht door de receptioniste die ons onderweg nog even terug gebeld had om de overnachting te bevestigen. We zijn momenteel de enige gasten op het park. Het was vandaag in alle opzichten een 13e (ongeluksgetal). Onderweg campings gesloten waardoor we een monsteretappe over doodsaaie wegen moesten fietsen, op het park zitten wij in mobilhome nummer 13 en op de tv zagen we beelden voorbijkomen van Salies de Bearn en de omliggende regio waar het zo’n noodweer geweest is vanmorgen dat het volledig blank staat daar. De hele regio daar is tot rampgebied verklaard. Nu denken jullie natuurlijk wat heeft dat laatste ermee te maken. Nou dat zit zo, morgen zouden wij dat hele rampgebied moeten doorkruisen. Iets wat totaal onmogelijk geworden is. Onze fietstocht strand nu definitief hier in Onesse Laharie. Na telefonisch contact gehad te hebben met de ouders van Mariken hebben we besloten om morgen naar de kust bij Mimizan te fietsen. Dit ligt slechts 25 kilometer van ons vandaan. De ouders van Mariken rijden morgen naar een camping bij Biscarosse. We kijken morgen wel even of we ons in Mimizan laten ophalen of dat we nog doorfietsen naar Biscarosse. Hierna begint dus iets eerder dan gepland onze relaxvakantie. We vinden het prima zo!

1. Andre:
    14 juni 2018
    Morgen lieve mensen, echt super om te lezen, jullie avonturen.
    Ik denk dat ik namens ook de andere lezers jullie hiervoor mag bedanken, ik heb ervan genoten.
    En ja nu lekker even onderuit, beetje ontspanning.
    Nou nog een hele fijne vakantie, geniet ervan met zijn allen.
  2. Tonny de Vaan:
    14 juni 2018
    Jullie maken wat mee, zeg. Wel fijn dat er nog alternatieven zijn voor de rest van jullie vakantie.
    Nu maar relaxen met hopelijk nog wat zon..
  3. René:
    14 juni 2018
    Wat maken jullie mij nou: relaxvakantie ?? Ik wil wel de verhalen blijven lezen over de nodige ontberingen zoals: stormen, hellingen waarbij je bijna niet boven komt, wegen die niet te fietsen zijn, rampen, lekke banden, tochten van 100 km en langer..., kortom de echter avonturen. Ik zit natuurlijk niet te wachten op verhalen van : zo vandaag fijn een boekje gelezen bij het zwembad met een colaatje erbij. Dus ik zeg gewoon blik op oneindig en fietsen met die geit ! Wij die gewoon aan het werk zijn willen wel blijven genieten van alle avonturen die jullie meemaken....!!!!!!