Ingrandes - Angouleme

Gefietst: 47,61 km

Tijd: 2:45:29

Gem. snelheid: 17,3km

Hoogtemeters: 261 m

Gisteravond een klein buitje gehad en daarna een rondje camping gelopen. Le Castel onwaardig! Het sanitair was zwaar verouderd maar functioneerde wel. De kampeerplaatsen groot maar onverzorgd. Er moet nog veel gebeuren voordat het hoogseizoen start! Camping heeft wel potentie. Na een nacht matig geslapen te hebben vanwege de warmte zijn we vanmorgen om 8 uur vertrokken. We hadden besloten vandaag niet verder te fietsen dan Poitiers en daar een hotel te zoeken. Voor een camping werd het anders te ver. Na een kleine 10 kilometer fietsen kwamen we in Chatellerault. Hier mochten we niet verder over onze route omdat er een course was. Het bleek om het Franse kampioenschap handbiken te gaan. We hebben er even bij staan kijken. Best leuk om te zien. Daarna maar een andere route gekozen richting het centrum. Dan blijkt een gps toch wel weer van nut te zijn. Al snel zaten we weer op de route en ging het met een enkele pittige klim en weer door de velden naar Poitiers. Het was warm en het viel niet mee. We kwamen op het idee om in Poitiers eens op het station te kijken of we niet een stuk niemandslands konden overbruggen per trein. De komende 120 km zijn er immers nauwelijks voorzieningen en overnachtingsmogelijkheden langs de route. Om 11 uur op het station de borden geraadpleegd en om 13:11 uur ging er een TER naar Angoulême wat aan de route ligt. Alleen 120 km verderop. Dat kwam mooi uit. 2 kaartjes gekocht voor ongeveer €35 (fietsen gratis). 20 minuten voor vertrek kwam het perronnummer op het bord en konden we met de lift er naartoe. Deze lift was echter zo krap dat er maar 1 fiets in kon en dan ook nog op het achterwiel met het voorwiel omhoog. Dat was even een dingetje. Om 13:11 uur vertrokken we keurig op tijd richting Angoulême. Onderweg was vanuit de trein inderdaad te zien dat het een verlaten gebied was. Een uurtje later stonden we in Angoulême. Hier bleek geen lift aanwezig te zijn en we moesten met de fiets met bepakking de trappen op en af. Mariken tilde het stuur een Tonny de achterkant. En dat dus 2 keer. Wat een gedoe! Op de gps gekeken waar de hotels lagen en via een klim naar het centrum gereden waar het Ibis budget hotel lag. Helaas was deze vol, maar de receptioniste is gelijk wat hotels in de buurt gaan bellen en het Mercure hotel midden in het centrum had nog een kamer voor ons. Daar zijn we dus heen gefietst. Een prachtig hotel met een schitterend uitzicht over het dal. Het kost ook meteen de hoofdprijs, maar dan heb je ook wat. De fietsen staan veilig in de ondergrondse parkeergarage van het hotel op een speciaal voor fietsen gereserveerd gedeelte. Hier stonden zelf bagagekarren zoals op Schiphol, waarmee je je bagage via de lift vanuit de garage rechtstreeks naar de verdieping van de kamer kon nemen. We hebben een standaard kamer, maar wat is deze luxe. Enorm ruim en van alle comfort voorzien. Het raam waardoor je de badkamer in kijkt kun je met 1 druk op een knop blinderen zodat je alle privacy hebt op de badkamer. Morgen pakken we vanaf hier de route weer op en bekijken we weer per dag hoe ver we komen. De overnachtingsmogelijkheden zijn vanaf hier weer volop aanwezig langs de route.