Chateau Renault - Ingrandes

Gefietst: 113,69 km

Tijd: 6:18:00

Gem. snelheid: 18,0 km

Hoogtemeters: 577 m

Vannacht heerlijk geslapen en om half 7 opgestaan. Omdat we weinig hoefden in te pakken zaten we alweer om 7 uur op de fiets. Eerst de sleutel van de Gite in de brievenbus bij de camping gooien en daarna naar de bakker. Dit keer voor 2 ham/kaas croissants en 2 pain au raisin. Vervolgens ging het via wat korte klimmetjes en een aantrekkelijke route naar Veigne. Hier gingen we een voie verte (oude spoorlijn) op. Deze volgden we tot bijna in Vouvray. Vanaf hier fietsten we langs de Loire over een mooi fietspad naar Tours. Hier hebben we een terras opgezocht en wat gedronken. Op enkele tafels lagen Sint Jacobsschelpen. Hier is er heel toevallig eentje van in onze stuurtas beland. Dwars door het centrum ging het langs het mooie station naar de buitenwijken. Via een redelijk klimmetje kwamen we in een licht heuvelachtig bosrijk gebied en ging het naar Veigne. Gelijk na Veigne dook er een vies steil klimmetje op die Mariken helaas niet helemaal fietsend boven kwam. Tonny kraakte en haakse het net. Hierna was het voorlopig even gedaan met het klimmen en fietsten we redelijk vlak naar Sainte Maure de Touraine. Hier hebben we op het plein bij een bar wat gegeten en gedronken. Ook dit plaatsje moesten we weer middels een klim verlaten maar deze viel gelukkig mee. Hierna hebben we de kortste weg naar Nouatre genomen over een weg die als “druk” te boek stond. We hebben in 6 km slechts 3 auto’s gezien. Dat was dus een goede keus geweest. Vanaf Nouatre liep de route door het wijde dal van de Vienne. Het was makkelijk en afwisselend fietsen. Een paar kilometer voor Ingrandes staken we de rivier over en hebben bij de supermarkt inkopen gedaan. Rond 3 uur kwamen we bij de camping aan die uiteraard weer bovenaan een helling ligt. Het is een ommuurde kasteelcamping die via de hoofdpoort mochten betreden. De receptie bevind zich in de hal van het kasteeltje. Het is een ruim opgezette camping met grote plaatsen aan de rand van de kasteeltuinen. Wij hebben een plek met uitzicht op het kasteel. Het was vandaag zonnig en behoorlijk warm (27 graden) dus de kans op een onweersbui is aanwezig maar volgens buienradar klein. We zien wel.