Cambrai - Chiry Ourscamp

Tijd: 6:00:29

Gem. snelheid: 17,6 km

Hoogtemeters: 615 m

Gisteravond lagen we pas om 23 uur in bed. Het was erg gezellig met het Belgische stel uit Halle. Vanmorgen waren we toch weer vroeg wakker na een koud begin van de nacht. 6.30 uur stonden we op en om 7.30 uur zaten we op de fiets. De eerste stop was al na 1 km bij de bakker in Cambrai. 2 stukken flan, een pain au raisin en een pain au chocolat. De dame die ons hielp maakte de opmerking dat monsieur het goedkoopste uit was. Dat kwam kennelijk niet vaak voor. Na een kilometer of 7 hebben we een deel van onze aankopen opgegeten op een bankje in Rumilly. Heerlijk in het zonnetje. Vanaf hier hebben we ongeveer 40 km door de heuvels geploeterd. Vlak voor Saint Quentin kwamen we op het jaagpad langs het Canal de St. Quentin. Het was hier eerst druk met hardlopers. In Saint Quentin hebben we rond 11 uur een terras opgezocht en een heerlijke koude cola gedronken. Die hadden we wel verdient. De zon scheen volop en de wind mee waaide helemaal niet. Het was inmiddels al ruim boven de 20 graden. Hierna vervolgden we het jaagpad langs het canal weer. Dit keer geen hardlopers maar heel veel vissers die met hun hengels het pad blokkeerden. Het WK vissen werd hier gehouden volgens de bordjes die de sectoren aangaven. Gelukkig waren ze allemaal bereidt om hun hengels voor ons weg te halen zodat we er weinig last van hadden. Het jaagpad duurde ons weer iets te lang waardoor het saai werd. Gelukkig waren de laatste 40 km weer klimmen en dalen door de heuvels. Vlak voor Annois kwam een NL echtpaar ons tegemoet gereden. Zij vertelden ons dat de spoorovergang eruit lag en we om moesten rijden. Zij waren ook onderweg richting de Pyreneeën om vervolgens langs de kust terug naar huis te fietsen. Ze waren rond de 75 jaar en hadden dus alle tijd. Ze fietsen zelfs op gewone fietsen, zonder electrische ondersteuning. We hebben een stukje met hen mee gefietst totdat we in Noyon op zoek gingen naar wat te eten. Dit vonden we bij een theesalon die ook snacks en zoetigheden verkocht. Daarna was het nog een kleine 7 km naar de camping in Chiry Ourscamp. Helaas ligt deze boven aan een pittig hellinkje die ik (Mariken) helaas te voet naar boven moest. Tonny kwam zwaar ploeterend wel op de fiets boven. De beheerder had een mooi plekje voor ons die tevens voorzien is van een tafel en 2 stoelen. Al snel kwam er naast ons op een soortgelijke plek een NL echtpaar staan die onderweg zijn naar Santiago. Omdat we maar een paar kledingstukken bij ons hebben was het tijd om deze te wassen. Toen we daar klaar mee waren, was ook het bejaarde NL echtpaar op de camping gearriveerd. Het is dus erg gezellig hier en onderweg.