Dag 4 Oudemirdum - Ermelo

28 mei 2017 - Ermelo, Nederland

Vannacht heeft het heel eventjes wat geregend en heel in de verte hoorden we het donderen. Toen we vanmorgen opstonden was er echter niets meer van te merken, alles was droog. Het inpakken en ging al weer als vanouds snel en iets na half 7 zaten we alweer op de fiets. Aangezien het zondag is was het voor ons maar de vraag waar en wanneer we iets te eten konden vinden. Na 17 km vonden we rond half 8 ons ontbijt. In Lemmer bij………. MacDonalds. Prima ontbijt. Tonny het ontbijtmenu, Mariken de Pancakes. Absoluut voor herhaling vatbaar! Daarna konden we er weer even tegenaan. Friesland werd verlaten en door een oersaai stuk Overijssel ging het richting Kampen. Onderweg nergens iets open om te drinken. Iedereen zat in de kerk of ging er naartoe. Toen we om 11.15 uur in Kampen kwamen was de kerk gelukkig uit en de terrasjes open. Het eerste de beste terras was voor ons. Cola en appeltaart ging er wel in. Daarna konden we onze weg vervolgen. Eerst naar Elburg, daarna Nunspeet en vervolgens naar Hielden. Hier kwamen we een ijssalon tegen. Omdat het al goed warm was hier een lekker ijsje gegeten en er een cola bij gedronken. De suikers moesten immers weer aangevuld worden. Het was inmiddels 13 uur en dus tijd om te overleggen hoever we nog wilden fietsen en waar dus een camping gezocht moest worden. De kaart en campinglijst werd dus even tevoorschijn gehaald. Om morgen niet zo’n heel lange etappe te hoeven fietsen besloten we om door te fietsen naar Ermelo. Hier liggen meerdere campings. De keus is gevallen op boerderijcamping de Berkenbomen. Bij de receptie hing een briefje met telefoonnummer. Men was even afwezig. Bellen dus. Telefonisch kregen we instructies hoe we bij de plaats konden komen waar we konden staan. Prima geregeld en plek makkelijk gevonden. Heerlijk in de schaduw. Vlakbij de camping is een wokrestaurant, een pizzeria en een MacDonalds. Avondeten en ontbijt zijn dus al geregeld. Morgen rest ons nog de laatste 10 km van de Zuiderzeeroute en ongeveer 80 km naar huis terug. Wederom een prachtige warme dag achter de rug en nog 1 te gaan.

1. Anneke:
    28 mei 2017
    Nog even volhouden! Morgen wordt de warmste dag. Dus vroeg op pad.
    Wij hebben alles inmiddels weer voor de deur staan. Tot morgen.