Dag 3: Medemblik - Oudemirdum 103 km

27 mei 2017

Vanmorgen was het al vroeg warm en na het eten van een broodje gingen we om 7 uur op pad voor een pittig dagje met veel wind tegen. Windkracht 4 en de oversteek van de Afsluitdijk. De eerste 58 km waren moordend saai. Kaarsrechte wegen door de polder richting afsluitdijk en vervolgens die eindeloze Afsluitdijk. Rond 10 uur bereikten we het Noordelijkste punt van de route en beloonden dat met een koude cola en appelgebak in Makkum. Het was erg warm en wederom werd er zonnebrandolie gesmeerd. Op naar Hindeloopen en Stavoren. In Stavoren op het vertrouwde adres op het terras gezeten en genoten van een heerlijke lunch. Het was inmiddels 13 uur en we moesten de laatste 20 km nog naar Oudemirdum. Een latertje dus voor ons vandaag. Vlak voor Oudemirdum zagen we een heleboel kitesurfers op het IJsselmeer. Een stukje verder zijn we de dijk opgeklommen om er even naar te kijken. Was een druk bezochte wedstrijd. Tegen 15 uur arriveerden we bij camping de Waps midden in het bos in Oudemirdum. We kregen een prachtig plekje in het bos en werden verwelkomt door fluitende vogels. Verder is het heerlijk stil op deze prachtige camping. Een aanrader. Na de gebruikelijke installatie en douchebeurt moeten we ons nog haasten voor de supermarkt. Maar ook dit haalden we op tijd. Op de camping gelijk de loungeruimte in voor de laatste kilometers van de giro en het avondeten. Dit keer friet met broodje hamburger. Ondertussen ook nog dit verslag schrijven en de gebruikelijke oplaadprocedures van de diverse apparatuur. Morgen alweer de 4e dag voor de boeg. Het einde van de Zuiderzeeroute komt in zicht.

1. Tonny en nelly:
    28 mei 2017
    Leuke rit zo in de zon. Lijkt Spanje wel, alleen wel veel wind. Maar, Mariken, we hebben deze tegenwind al eens eerder gehad op de Afsluitdijk in 2012. Toen ook nog regen erbij, weet je nog dat we zeiknat in Harlingen kwamen?
    Nu in elk geval veel leuker voor jullie.
    Nog veel plezier deze laatste twee dagen.

Tonny en Nelly