Dag 1: Ewijk - Zunderdorp 133 km

25 mei 2017 - Zunderdorp, Nederland

Vanmorgen om 6,45 uur weggefietst uit Ewijk met mist. In de Betuwe verdween deze en bij het veer naar Amerongen scheen de zon. Via Leersum en Maarsbergen ging het vervolgens naar Amersfoort. Hier konden de jasjes uit en in t-shirt verder. Onder een heerlijk zonnetje kwamen we bij Bunschoten op de Zuiderzeeroute. Vanaf hier volgden we de LF23 richting Amsterdam. Bij Blaricum hebben we op een bankje aan het water onze broodjes gegeten. Wat een pracht en praal daar. In Amsterdam eerst camping Zeeburg bekeken, maar die was helemaal vol. Dan maar door naar de volgende camping net ten noorden van Amsterdam. Ook vol. We hadden gisteravond ook nog een kleine boerderijcamping op internet gezien in Zunderdorp. Deze ligt een klein stukje van de route af en niet aan het water. Op hoop van zegen zijn we er naartoe gefietst. Bij de ingang troffen we de eigenaresse maar die zei dat het vol was. Op ons aandringen, en wat zielig doen dat we anders nog 40 km doorfietsen voor een volgende camping, mochten we ons toch aanmelden bij de receptie. We staan in een weiland achter de boerderij tussen een heleboel andere tenten. Buiten een toiletgebouw hebben ze verder geen voorzieningen en in de buurt is geen winkel. Vanavond dus de laatste broodjes

1. René:
    25 mei 2017
    Geniet weer van de fietskilometers. Nederland is ook best wel mooi toch !
    Veel plezier nog .....