Dag 6: Oene - Ewijk

Afstand: 68.89 km

Tijd gefietst: 3:34 uur

Gem. Snelheid: 19.3 km/u

Hoogtemeters: 148 m

Na heerlijk geslapen te hebben in de trekkershut waren we vanmorgen vroeger dan normaal op pad. Reden hiervoor was dat we vrijwel niets hoefden in te pakken. Iets over half 8 fietsten we de camping af en zochten we de weg terug naar de route. Deze liep langs het Apeldoorns kanaal naar Apeldoorn. We gingen dwars door het centrum heen en aangezien het nog geen 9 uur was, was dat heerlijk rustig. Via de Arnhemse weg ging het heel toepasselijk richting Arnhem. Bij Beekbergen kregen we nog wat klimwerk onder de wielen aangezien we de Veluwe nog over moesten. Het was behoorlijk fris en allebei hadden we erg koude voeten. Fijn klimmen is dat niet. Je zou denken dat je van de inspanning wel opwarmt. Dat was ook wel zo, maar die koude voeten werden maar niet warm. Eenmaal in Arnhem volgde er een mooie lange afdaling langs het Park Sonsbeek naar het centrum. Via de Nelson Mandelabrug verlieten we het centrum om vervolgens via de wijken Elden en De Laar naar Elst te fietsen. Vlak voor Elst was er nog een wegversperring waardoor we over het nieuw aangelegde spoorviaduct langs de Linge naar de Westkant van Elst fietsten. Met de wind in de rug vlogen we naar Valburg en Herveld. Nog 1 kleine inspanning om de brug bij Ewijk over te komen en het eerste deel van Fietsen langs het Pieterpad zat er al weer op. Om 11.15 uur parkeerden we onze fietsen in de achtertuin. Nu rest ons alleen nog het tweede deel van de Pietersberg in Maastricht naar Nijmegen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Anneke:
    19 september 2020
    succes met het 2e deel!!
  2. Edwin:
    21 september 2020
    Leuke verhalen. Gelukkig is alles ook zonder pech verlopen. Veel plezier gewenst met het vervolg van jullie fietstocht. Wederom mooi weer, maar je weet wat ze zeggen: je krijgt wat je verdient :-)
  3. Andre:
    21 september 2020
    Heb super veel respect voor jullie, in mijn ogen zijn jullie 2 toppers. Super leuk en mooi beschreven de eersten week. tot woensdag lekker weer, helaas zoals het er naar uit ziet, wordt het waterfietsen einde van de week. hoop dat het mee valt. geniet ervan, dit is wel zo kostbaar, zo samen, wees ervan bewust.