Het is bijna zover!

25 mei 2015 - Ewijk, Nederland

De afgelopen 2 weken waren niet bepaald de ontspannen weken die we in gedachten hadden ter voorbereiding van de fietstocht. Tijdens een fietstocht met de club (9 mei) was ik (Mariken) betrokken bij een valpartij. In het ziekenhuis werd een scheurtje in het bot bij de kop van het spaakbeen in de elleboog geconstateerd. De hersteltijd die hiervoor gerekend moet worden is 3-4 weken. We hadden op dat moment nog 3 weken te gaan voor vertrek. Dat moest lukken dus!

Na een week in een drukverband en een mitella gezeten te hebben moest ik teruggekomen in het ziekenhuis. Het drukverband ging er af en het oefenen kon beginnen. Hiervoor is de hulp ingeroepen van Wendy (onze fysiotherapeute) en is er hard gewerkt. Met veel smeren en masseren zijn de spieren weer enigszins soepel en nemen de kneuzingen in de pols en elleboog langzaam af.

Sinds donderdag (21 mei, 12 dagen na de val) zit ik weer op de fiets. Tijdens het fietsen draag ik voorlopig wel een brace om de pols ter ondersteuning van de kneuzing. Het 1e rondje "uitproberen" op de trekkingfiets ging naar Winssen. Hier hebben we de 1e stempel voor ons pelgrimspaspoort gehaald bij "Meneer Pastoor". Het was slechts een rondje van 15 km, maar het ging boven verwachting goed. Het enige wat voorlopig nog problemen oplevert is het schakelen van de Rohloff-versnelling.

De oplossing voor het schakelprobleem is gevonden met hulp van Carlo van Mastbergen Fietsen in Renkum. De versnellingshendel wordt naar de linkerkant van het stuur geplaatst zodat deze met de linkerhand bedient kan worden.

Afgelopen zaterdag ben ik op de trekkingfiets naar het clubhuis in Wageningen gefietst om gezellig met de clubleden (en Tonny, die was met de club mee) wat te drinken na hun tocht. Samen met Tonny en Kees van Gent ben ik daarna terug gefietst naar Ewijk. Bij elkaar toch weer 34 km op de fiets gezeten!

Het gaat inmiddels zo goed dat ik gisteren met Tonny, René Peters en Jan van Zuijlen weer op de racefiets meegegaan ben. Het was een heerlijk tochtje van 70 km en het voelt geweldig om weer volop te kunnen fietsen! Ook al is het met wat kleine aanpassingen en hulpmiddeltjes.

We tellen nu de dagen af naar zaterdag. Vrijdagavond hebben we een overnachting geregeld bij Vrienden op de Fiets in Posterholt. Vanaf hier starten we zaterdagmorgen onze tocht naar Rome!

Aangepaste fiets Mariken

1. Kees v . gent:
    26 mei 2015
    ja het schiet nu op . geniet er maar goed van .
  2. Jan van den brink:
    29 mei 2015
    hallo mariken en tonny.

morgen is het dan zover veel plezier.

groeten jan.