Dag 1: 30 mei 2015 : Posterholt - Remagen

Dag 1: zaterdag 30 mei 2015 : Posterholt - Remagen

Afstand: 146,14 km

Fietstijd: 7:27:29 uur

Gem. snelheid: 19,5 km/u

Gisteravond hadden we onze spullen rond 18.00 uur afgegeven bij Jan Hendrikx (Vrienden op de fiets) in Posterholt. Daarna zijn we doorgereden naar Geulle voor de verjaardag van Famke en Pelle. Rond 22.00 uur waren we weer terug in Posterholt en namen we afscheid van Wesley, pa en ma.Samen met Jan hebben we nog  gezellig een uur zitten kletsen en om 23.00 uur zijn we naar bed gegaan. Onze kamer was mega groot en van alle gemakken voorzien. Het kingsize bed lag heerlijk en we hebben dan ook prima geslapen.

Om 7.00 uur stond vanmorgen zoals afgesproken het ontbijt voor ond klaar. Jan had kosten nog moeite bespaart. Het ontbijt was riant! Op tafel lag een gastenboekje waarin je iets kon schrijven. Deze was nog nieuw en onbeschreven. We bleken Jan's eerste gasten te zijn. Om 8.00 uur namen we afscheid en begonnen aan onze tocht.

In een heerlijk zonnetje en met de wind in de rug fietsten we na 3 km de grens over Duitsland in. Hier volgden we de eerste 70 km de Rur over voornamelijk gravelpaden. Hier diende ook het eerste obstakel zich aan. Een wegopbreking.  Via een heuveltje moesten we er omheen lopen. Voor mij (Mariken) een onmogelijk te nemen hindernis i.v.m. mijn pols. Het lukte niet om de fiets de helling op te duwen. Tonny heeft (galant als hij is) mijn fiets naar boven geduwd.

Gaandeweg de route werden we regelmatig aangemoedigd door mensen langs de kant van de weg of die ons voorbij fietsten. Een wielrenner op leeftijd vroeg waar we heen gingen en reageerde met: "ach du liebe God"  Tonny dacht toen: "Nee, Tontje en Mariekske".

Rond het middaguur hebben we in Duren bij een broodkraam wat te eten gekocht. Nadat we de Rur eindelijk verlaten hadden werden we gelijk geconfronteerd met een heuse klim.  Deze hebben we uiteraard volledig fietsend bedwongen. Via voornamelijk vies gluiperig vals plat ging het verder naar Villip. Hier werden we wederom aangemoedigd door een echtpaar op de fiets.

De laatste 10 km begon met een heerlijke afdaling naar de Rijn. Vanaf daar was het slechts nog enkele kilometers langs de Rijn naar Remagen. Omdat het prima weer is hebben we om 16.00 uur ons tentje op Camping Goldene Meile opgezet. Een prima camping aan de oever van de Rijn. In de Kneipe van de camping hebben we heerlijk gegeten. Na het eten zijn we Remagen ingelopen en bebben we op de boulevard nog een milkshake gedronken.

De kop is eraf, de langste etappe hebben we achter de rug en mijn pols (zonder brace) heeft het prima gehouden.

1. Tonny de Vaan:
    31 mei 2015
    Wel fijn dat de pols het goed heeft gehouden. Nou,nou, Dacht dat jullie een beetje rustig wilden beginnen, maar met zulke afstanden gaat de planning echt wel goed komen;-).
    Hoe was het weer eigenlijk? Komende tijd gaat het iig goed worden.
    Zet hem op...............