Dag 5: woensdag 3 juni 2015: Hardthausen am Kocher - Ellwangen

Dag 5: woensdag 3 juni 2015: Hardthausen am Kocher - Ellwangen

Afstand: 106,4 km

Gefietst: 75:40:26 uur

Gem. snelheid: 18,6 km/u

Gisteravond allebei een heerlijke pizza Calzone gegeten en een ijsje na. Daarna wat gelezen en op tijd naar bed.

Om 6:00 uur zijn we opgestaan en om 6:40 uur zaten we op de fiets. Het was zo’n mooi weer dat we gelijk in korte broek en mouwloos shirt konden fietsen. In een dorpje hebben we na 10 km bij de bakker het ontbijt en eten voor de rest van de dag gehaald.

De eerste 40 km ging het nog glooiend door het dal langs de Kocher. Daarna moeten we de oversteek maken naar het dal van de Jagt. Hiervoor moesten we de Schwabische Alb over. Gelukkig was hij van deze kant niet zo hoog en lang. We hebben zo’n 4 km lang a 6% stijgingspercentage gehad. Daarna liep het nog een aantal km licht klimmend door.

Rond 10:30 uur zijn we in een prachtig dorpje op het terras gaan zitten. Na een mooie afdaling kwamen we uiteindelijk uit bij het riviertje de Jagt. Het was inmiddels 12:00 uur en we moesten nog 22 km naar de camping in Ellwangen. Dat werd een race tegen de klok! De receptie ging om 13:00 uur immers met Mittagsruhe.

Het viel vies tegen en totaal kapot arriveerden we om 13:02 uur bij de receptie. En ja hoor……. 2 minuten te laat! Alles op slot. Toch maar op de bel geduwd en de mevrouw van de camping kwam er nog snel even aan. Wat een geluk. We moesten ons maar achteraan de camping ergens op het tentenveld installeren. Omdat we stroom wilden hebben staan we pal naast een oude Tabbert caravan die als regenonderkomen voor de tentkampeerders is neergezet. Om 15:00 uur moesten we ons in komen schrijven. Tot die tijd hebben we staan/zitten kletsen met een echtpaar uit Chaam. We kregen zelfs 2 x een glas limonade ingeschonken.

Om 15:00 uur ingeschreven en daarna onder de douche. Mijn ouders hadden we inmiddels gebeld om te vragen hoever hun al waren op weg naar Italië. Ze zaten in de buurt van Ludwigshafen en komen naar onze camping toe voor de overnachting. Morgen gaan zij verder richting het Gardameer en wij naar Augsburg. Hopelijk vinden we daar een plekje op een van de drie campings. Het is morgen namelijk Feiertag in Duitsland en veel mensen maken er dan een lang weekend van.

Vandaag was een vermoeiende dag maar de prachtige route maakte veel goed! Het weer is geweldig: zonnig, weinig wind en zo’n 26 graden.

1. Henri:
    3 juni 2015
    Hallo luitjes, leuk om op deze manier jullie reis bij te houden.
    Geniet ervan en een goede reis.
    Ge Henri en Ellen.
  2. Wim Overdijkink:
    4 juni 2015
    Hoi Tonny Mariken,
    Leuk wat jullie doen en leuk om jullie zo te volgen, ik zie dat jullie via Ferrara naar Ravenna fietsen , ik denk dat jullie dan via de adriatische kust fietsen, dan kom je langs porto Garibaldi en daar sta ik vanaf dinsdag 9 juni op de camping, dus als je koffie wilt drinken ben je welkom , en natuurlijk komen we ff zwaaien als jullie langs komen ( mijn nummer 0629080266 ) , maar voel je niet verplicht (-: je hebt ook gewoon een fietsschema , gr Wim.