Dag 4: dinsdag 2 juni 2015: Hemsbach - Hardthausen am Kocher

Dag 4: dinsdag 2 juni 2015: Hemsbach – Hardthausen am Kocher

Afstand: 130,6 km

Gefietst: 7:05:56 uur

Gem. snelheid: 18,3 km/u

Vannacht wederom goed geslapen. Dit keer om 6:00 uur opgestaan en om 6:15 uur zaten we aan het ontbijt. Om 7:15 uur stapten we op de fiets en ging het eerst richting Heidelberg. Hier kwamen we bij het ziekenhuis en de universiteit de stad binnen. Het was er een drukte van jewelste.

Vervolgens ging het langs de Neckar verder deze dag. Wat is fietsen langs de Neckar toch mooi. We snappen niet wat mensen aan tochtjes langs de Rijn vinden. Een reisje langs de Neckar is velen malen mooier en leuker. Mooie rustige autovrije paden die glooiend tegen de bergwand langs de rivier lopen. Om de paar kilometer lag wel een dorpje of stadje. In Zwingenberg hebben we rond het middaguur bij het Naturfreundenhaus wat gegeten en gedronken. Hier hadden we veel bekijks en wilde men van alles van ons weten.

De camping in Gundelsheim zijn we voorbijgefietst omdat het nog vroeg was. We gingen voor de volgende camping 15 km verderop. Hier aangekomen wilden ze ons op een achteraf plekje wegproppen wat helemaal geen plaats was. En ze vroegen ook nog de hoofdprijs. We besloten om een stukje door te fietsen en in het volgende dorp dan maar een hotel of iets dergelijks te zoeken. De eerstvolgende camping was pas na 50 km. Te ver dus.

Maar alle hotels waren vol of gesloten! Gelukkig had ik een hele mooie lijst gemaakt met alle overnachtingsmogelijkheden langs de route. Deze kwam nu goed van pas. We zijn gaan bellen en op het 2e adres hadden ze nog een kamer. Het was inmiddels half 4 en het was behoorlijk warm (27 graden en volop zon) toen we bij Gasthof da Beni aankwamen. Het blijkt tevens een pizzeria te zijn. Kortom: wij zitten hier wel goed.

Morgen wordt het een warme en zonnige dag, zeggen ze. Doordat we vandaag verder gefietst hebben dan gepland, hoeven we morgen slechts 96 km te fietsen i.p.v. 124 km. Dat komt dus mooi uit.

1. Kees v . gent:
    2 juni 2015
    fijn om te lezen dat het goed met jullie gaat
  2. Tonny de Vaan:
    2 juni 2015
    Ik zie wel dat het goed gaat met jullie. Het weer is nu ook beter geworden en blijft goed/heet de komende tijd. Geniet er van.
  3. Jan:
    2 juni 2015
    Dat is beter weer dan de herfstdag die wij hier vandaag hadden.
    Morgen beetje uitrusten bij die korte tocht!
    Fiets ze!