Dag 6: donderdag 4 juni 2015: Ellwangen - Augsburg

Dag 6: donderdag 4 juni 2015: Ellwangen – Augsburg

Afstand: 119,35 km

Gefietst: 6:40:12 uur

Gem. snelheid: 17,8 km/u

Rond 18:30 uur arriveerden dan eindelijk mijn ouders en zijn we gelijk aan tafel gegaan in het restaurant van de camping. Het eten was heerlijk. Daarna nog was spulletjes omgewisseld, een kop thee gedronken en toen naar bed.

Om 5:45 uur zijn we opgestaan. Om 6:45 uur reden we over het fietspad langs de camping en zagen we mijn ouders uit de caravan komen. We hebben nog naar elkaar gezwaaid en foto’s van elkaar gemaakt. De eerste 20 km ging het relatief vlak richting Laugheim. Daar zagen we boven op de berg een prachtig kasteel liggen. Nou…. We hebben het ook van dichtbij gezien! We mochten gelijk aan de bak en zo’n 3 km a 7% stijging klimmen. Hierna volgde een stukje vlak om vervolgens meerdere klimmetjes (8% en 11%) voorgeschoteld te krijgen. Het was warm en zwaar.

Daarna ging het via een prachtige route door het bos in dalende lijn naar de Donau. In Dillingen was alles uitgestorven want iedereen zat bij een mis in de open lucht. Vandaag is een feestdag in Duitsland. Een takkenfeest, want iedereen liep met takken rond te zwaaien. Vanaf de Donau ging het met nog enkele pittige klimmetjes en veel vals plat naar Augsburg.

In Augsburg meldde Tonny dat er een flinke slag in zijn wiel zat, want de fiets hobbelde nogal. Gelukkig waren we bijna bij de camping. Het was klokslag 14:00 uur toen we bij de receptie van camping Belle Auguste stonden. Eerst de tent maar weer opgezet en daarna Tonny’s achterwiel bekeken. Ik kon geen slag in het wiel vinden maar wel een buitenband die kapot was. Aangezien we een complete werkplaats met de nodige reserve onderdelen bij ons hebben was het probleem snel verholpen. Er ligt een nieuwe buitenband op. Omdat we toch nog vies waren hebben we gelijk de fietsen maar schoongemaakt (speciaal voor jou…. René Peters).

Daarna zijn we op het terras gaan zitten en bestelden we een fles cola met 2 glazen. Dat hadden we wel verdiend. Ondertussen zijn we om de beurt gaan douchen. Het was vandaag een zeer warme dag met strakblauwe lucht en nauwelijks wind. We zijn dan ook flink bijgekleurd (verbrand). De route was weer fantastisch en het klimmen gaat nu toch echt beginnen. Vanavond laten we weer voor ons koken en doen we lekker rustig aan.

1. Wendy:
    4 juni 2015
    Klinkt allemaal heel goed. En gelukkig gaat het ook goed met jullie. Succes!!
  2. JanCo:
    5 juni 2015
    Prachtig om elke ochtend op mijn werk jullie belevenissen van de vorige dag te lezen. Krijg dan gelijk zin om......ook te gaan fietsen. Knap hoe jullie al een hele week met een gemiddelde van 18.4 km/h door het Duitse land knallen, dus hopelijk genoeg reservemateriaal mee voor Tonny zijn fiets. Op de kaart zie ik dat de volgende uitdaging zich al aandient: de Alpen. Neem vooral op tijd je rust, dan heb ik er alle vertrouwen in dat het goed blijft gaan (hopelijk ook met de pols van Mariken). Goed weekend!
  3. René:
    5 juni 2015
    Het is nu vrijdagavond wanneer ik dit reisverhaal lees. Op de eerste plaats ben ik blij dat de fietsen weer schoon zijn alhoewel ik daar nog geen bewijs van heb gezien. Aankomend weekend is het hier het Ewijk Festijn. Waarschijnlijk waren jullie daarvan niet op de hoogte dan waren julllie misschien wel later vertrokken. Ik heb al begrepen dat jullie nu een voorsprong hebben op het schema. Neem een lekkere rustdag dat hebben jullie wel verdiend !!
    Tot Later...
  4. Jan:
    5 juni 2015
    Wel jammer dat je nu een mooi stukje fietsen heb gemist door de Alpen, maar een extra rustdag kan ook geen kwaad. Groetjes