Dag 2: 31 mei 2015: Remagen - Bingen

Dag 2: zondag 31 mei 2015 : Remagen - Bingen

Afstand: 111.27 km

Fietstijd: 6:05:30 uur

Gem. snelheid: 18.2 km/u

Na heerlijk geslapen te hebben werden we vanmorgen om 5:20 uur ruw uit onze slaap gehaald. Er begon op dit achterlijk vroege tijdstip ergens in de buurt een harmonieorkest te spelen. Gelukkig bleef het bij 1 liedje en konden we nog verder slapen tot 6.30 uur. We hebben rustig de spullen ingepakt en tijdens het inpakken begon het harmonieorkest om 7:00 uur weer hetzelfde deuntje te spelen. Om half 8 waren we klaar en vertrokken we onder begeleiding van wederom het harmonieorkest met weer hetzelfde deuntje van de camping. We vroegen ons af of het wel een harmonieorkest was of misschien een wekker.

Met het zonnetje en een fikse wind tegen ging het langs de Rijn richting Koblenz.  Na ongeveer 20 km zagen we in een dorpje een kruidenierswinkeltje waar we gelijk koek en brood voor onderweg gekocht hebben. Vlak voor Koblenz was er een omleiding in de fietsroute. Deze was zeer goed bewegwijzerd en kwam in Koblenz weer keurig op de route terug. In Koblenz was het erg druk met toeristen. Die kunnen knap lastig zijn voor reizigers zoals wij. Bij het Deutsches Eck hebben we ons dan maar even als toerist gedragen en wat foto’s gemaakt. Hierna ging het zigzaggend tussen de mensen door over het fietspad langs de Rijn.

Tot vervelens toe reden we langs de Rijn. Continue wind tegen, steeds hetzelfde uitzicht en af en toe een plaatsje. We werden er doodmoe van. Links de Rijn. Dan een fietsstrookje voor ons. Rechts van ons een 2- baans racebaan en rechts daarvan een 2 - baans spoorlijn. Een heleboel herrie dus! En dit krijgen we nog tot in Nierstein!! Voor ons geen reisjes langs de Rijn meer. Geef ons dan maar de polders en de dijken.

In St.Goar hadden we het even helemaal gehad en zijn we op het terras gaan zitten. Hier hebben we gelijk maar warm gegeten en besloten we om in Bingen niet naar de camping te gaan maar ons lekker te verwennen met een hotel. Om 15:00 uur kwamen we in Bingen aan en hebben we ingechecked bij hotel Krone. We hebben een comfortabele kamer met……. jawel…. uitzicht op de Rijn .  In de badkamer hebben we een douchebad en deze hebben we gelijk gebruikt om de fietskleding te wassen. Daarna waren wij zelf aan de douchebeurt toe. Tonny heeft op bed nog naar de slotetappe van de Giro liggen kijken en ik heb de wifi geactiveerd. Vanavond lopen we het centrum nog even in en morgen om 7:00 uur staat het ontbijt voor ons klaar.

Helaas moeten we morgen nog zo’n 40 km langs die vervelende Rijn fietsen. Daarna zien we hem gelukkig niet meer terug!

1. Wendy:
    31 mei 2015
    Geniet van de luxe en straks wordt de omgeving beter.
  2. Jan:
    31 mei 2015
    Weer een mooie afstand en in 2 dagen zijn jullie toch al een eind weggefietst.
    Benieuwd of jullie (over)morgen als er meer geklommen moet worden er niet terugverlangd wordt naar de eindeloze Rijn....
  3. Edwin:
    31 mei 2015
    Leuke foto's maar er mogen ook wel wat selfies bij!
  4. Wim Overdijkink:
    1 juni 2015
    Hallo beiden, zo te zien en te lezen gaat het goed, veel plezier nog en je weet "gewoon doortrappen "
    gr Wim.
  5. Jan van den brink:
    1 juni 2015
    hallo mariken en tonny.

je weet het na regen komt zonneschijn.

groeten jan.