Dag 12: woensdag 10 juni 2015: Lazise (2e rustdag)

10 juni 2015 - Lazise, Italië

Dag 12: woensdag 10 juni 2015: Lazise ( 2e rustdag)

Afstand:0 km

Gefietst:0 uur

Gem. snelheid:0 km/u

Gisteravond hebben we nog een kort verfrissend onweersbuitje gehad. Hierdoor was het in de tent aangenaam om te slapen. Er kwam nog iemand van de camping langs bij alle kampeerders om te vertellen dat er vanaf 5:30 uur een insectenbestrijdingsteam alle bomen en struiken ging sproeien. We werden geadviseerd om alle kleding en stoelen naar binnen te doen. Dat spul kwam anders in je spullen en krijg je er niet meer uit. We hebben de instructies braaf opgevolgd.

Vanmorgen werd ik om 6:00 uur wakker van de tractor van het bestrijdingsteam en ben gelijk maar opgestaan. Tonny is blijven liggen tot 8:00 uur. Nadat het sproeiteam ons voorbij was heb ik met een jerrycan water alle troep die op de tent gekomen was eraf gespoeld. Tevens heb ik alle ramen van de auto ontdaan van dat vieze goedje.

Om 8:00 uur was het winkeltje open en hebben ma en ik een krant en broodjes gehaald. Na het ontbijt zijn ma en ik naar de supermarkt gereden voor wat boodschappen. Na de lunch zijn we bij het andere zwembad van de camping gaan zwemmen en relaxen. Toen we daar genoeg van hadden zijn we gaan douchen en daarna naar Lazise gereden voor een heerlijke ijscoupe. Ook de rest van dit erg leuke dorp hebben we nog bekeken.

Vanavond blijven we rustig bij de tent zitten en breken pa en ma de voortent alvast af. Zij gaan morgen richting het meer van Trassimeno om daarna door te rijden naar het meer van Bracciano. Wij stappen morgenvroeg om 6:00 uur weer op de fiets richting Rome en willen morgen Ferrara proberen te halen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. JanCo:
    10 juni 2015
    Goede keuze om aan het Gardameer de rustdagen door te brengen. En de ijscoupes smaken daar blijkbaar prima. Hopelijk blijft jullie verder ongemak met het achterwiel van Tonny bespaard.
    En nu op naar Ferrara. Leuke stad die we vorig jaar nog bezocht hebben tijdens onze (auto)vakantie. In ieder geval hebben jullie het zware klimwerk nu achter je gelaten....;-)