Dag13: donderdag 11 juni 2015: Lazise - Ferrara

Dag 13: donderdag  11 juni 2015: Lazise - Ferrara

Afstand: 159,43 km

Gefietst: 8:08:29 uur

Gem. snelheid: 19,5 km/u

Om 6:00 uur waren we klaar voor vertrek en hebben we afscheid van pa en ma genomen. We zien hun over een week weer op het St. Pietersplein. Voordat we weer op de route zaten moesten we eerst 12 km door de heuvels.

Ons ontbijt konden we om half 8 in Verona pas vinden. Daarna moesten we dwars door het centrum waar het inmiddels erg druk was. We zijn er maar zo snel mogelijk doorheen gereden. Het was al vroeg warm met temperaturen boven de 30 graden. Dwars door de Povlakte ging het geheel vlak naar Montagnana. Hier hebben we ons eerste terrasje gepakt en kwamen we ook de eerste Nederlandse medefietsers naar Rome tegen.

Rond het middaguur hebben we de pauze gehouden bij een bar. Vanaf hier moesten we nog zeker 2,5 uur fietsen naar Ferrara. Er leek geen eind aan te komen. Om 15:00 uur kwamen we dan eindelijk op de camping aan. We hebben een plaats uitgekozen volledig in de schaduw. Inmiddels zijn er meerdere fietsers naar Rome gearriveerd. Ook het stel dat we in Montagnana tegenkwamen.

Vannacht staan onze fietsen op advies van de campingbaas binnen in een afgesloten garage. Er schijnen hier nogal eens fietsen gestolen te worden. Morgen fietsen we naar de Adriatische kust.

1. Edwin:
    12 juni 2015
    Poe hee wat een afstand! De rustdagen hebben jullie blijkbaar goed gedaan.