Dag 2: Zunderdorp - Medemblik 93 km

26 mei 2017 - Medemblik, Nederland

Na heerlijk geslapen te hebben vanmorgen weer vroeg op pad. Gisteravond hadden we voor de zekerheid maar even gebeld met de camping in Medemblik of zij vandaag een plekje voor ons hadden. Gelukkig waren we welkom. Dus vandaag gingen we op weg naar Medemblik. In het eerste plaatsje dat we tegenkwamen (Monnickendam) bij de bakker 2 heerlijke aardbeiengebakjes en 2 meergranenbolletjes gekocht. Bij de slager aan de overkant konden we belegde pistoletjes met beenham kopen. Ontbijt en lunch was hiermee geregeld. Via de toeristische route kwamen we door Volendam (vreselijk, wat een poppenkast) Edam (prachtig) Hoorn (geweldig lekkere cheesecakes gegeten) en Enkhuizen (goed voor een pauze op het terras). Het was een mooie maar winderige route die veel langs het IJsselmeer liep. Meestal wind tegen, soms een klein stukje mee. We waren lekker op tijd op de camping in Medemblik (13 uur). Tentje opgezet en ingericht en daarna een welkome douche. Vandaag allebei een beetje doorbakken door de zon, ondanks het insmeren. Daarna weer een stukje op de fiets naar het gezellige centrum. Hier wat flesjes cola gekocht (water en aanmaaklimonade is ook niet alles) en vervolgens neergeploft op het terras bij de ophaalbrug in de haven. Cola, bittergarnituur en een mooi schouwspel van in en uitvarende (zeil) jachten. Heerlijk! Omdat we geen zin hadden om met deze warmte (26 graden) te koken zijn we gelijk maar doorgelopen naar de pizzeria. Tony een pizza calzone en Mariken ging voor canneloni. Nu een rustig avondje op de camping als voorbereiding op de Afsluitdijk die we morgen gaan trotseren. Het beloofd wederom een mooie en warme dag te worden met veel wind tegen.

1. René:
    27 mei 2017
    Nou ik zie dat Tonny goed bijgekleurd is. Ik zeg goed smeren en drinken vandaag geniet van deze prachtige zonnige dag dan gaan wij dat ook doen.