Chiry Ourscamp - Henonville

Gefietst: 102,54 km

Tijd: 6:00:34

Gem. snelheid: 17,0 km

Hoogtemeters: 767 m

Gisteravond nog ff gekletst met de buurtjes en na een prima nacht werden we vanmorgen “gelukkig” al heel vroeg (om 5 uur) gewekt door een kraaiende haan. Een half uurtje later gevolgd door een kraaiende haan pal achter onze tent. Tijd om op te staan dus. Alles weer vlotjes ingepakt en tot verbazing van de buurtjes al om half 7 op pad. Door het bos ging het naar Choisy au Bac waar de brug over de L’Aisne gestremd was. Bij de bakker eerst maar wat gebak gehaald en een jongeman achterna gefietst die we toch de brug over zagen fietsen. Aan de andere kant op een bankje in het zonnetje het eerste gebak maar gegeten. Daarna ging het over een jaagpad langs de L’Oise naar Compiègne. Daarna verlieten we het jaagpad en mochten we de heuvels weer in. De eerste echte klim was 2,5 km lang aan 5%, de tweede was 2 km lang aan 4%, de derde klim was 3 km lang aan 7%. Toen wij hier boven kwamen begon het te regenen (rond half 12) en hebben we ons regenjack en overschoenen aangetrokken. Maar zoals altijd wordt het dan snel droog en kan alles weer uit! Na Mouy kwam er een klim die niet in het routeboekje stond maar die Mariken uiteindelijk op 3 kwart van de helling deed afstappen. Dat rotding was wel een 500 m lang en toch zeker tussen de 14% en 20% steil. 😮😓. Tonny piepte en kraakte en kwam drijfnat van het zweet fietsend boven 🤨 en stuitte op een blokkade van rotsblokken. De fiets moest er overheen getild worden. Gelukkig heeft hij mij daarbij geholpen want anders stond ik daar nu waarschijnlijk nog. In Meru volgde nog een stevig klimmetje waar gelukkig ook de supermarkt boven aan lag waar een mevrouw in het dorp ons naar verwezen had. Met een slordige 5 kg extra in de tas van Mariken werden de laatste 7 kilometers hoofdzakelijk bergafwaarts naar Henonville afgelegd. Ook hier lag de camping natuurlijk weer bovenaan een fikse klim van 10% die ongeveer een kilometer lang was. We waren er wel klaar mee voor vandaag. Bij de camping zat de poort hermetisch op slot dus hebben we maar aangebeld. Na enkele minuten kwam de beheerder aanlopen en maakte de poort voor ons open. We kregen eerst een plek en uitleg waar het sanitair en afvalverzamelplaats was. Nadat we alles opgezet hadden konden we bij hem douchemuntjes halen en ons inschrijven. De onweersbuien en regen die ze voorspeld hadden zijn ons bespaard gebleven vandaag. Morgen zullen we er waarschijnlijk niet aan ontkomen en is de kans groot dat we ergens binnen zullen overnachten.

1. René:
    4 juni 2018
    Kijk alweer meer dan 100 km gefietst, klasse ! Vanaf morgen wel weer graag wat foto's toevoegen zodat het thuisfront ook mee kan genieten. Hopelijk valt het morgen mee met de regen..
  2. Marijke:
    4 juni 2018
    Wat leuk om jullie fietsavontuur zo te volgen. Veel fietsplezier!
  3. Mariken:
    5 juni 2018
    Nou Rene, dat er geen foto's bij stonden komt omdat we er van deze dag geen hebben. Het was niet zo spannend vandaag.