Bonneval- Chateau Renault

Gefietst: 97,03 km

Tijd: 5:41:51

Gem. snelheid: 16,8 km

Hoogtemeters: 574 m

Vanmorgen rond 6 uur werden we wakker en zijn rustig aan alles weer terug in de tassen gaan stoppen. Om half 8 waren we klaar voor vertrek en heeft Eric onze fietsen uit de schuur gehaald. Op naar Chateaudun! Via wat heuvels door uitgestorven dorpjes kwamen we hier rond half 9 aan. Op het grote plein werd de markt nog opgebouwd. Tamelijk laat voor Franse begrippen. Bij de bakker weer wat fietsvoer ingeslagen. Dit keer crepes, cakejes en amandelkoeken. Via het oude centrum fietsten we langs het kasteel en gingen met een enorm steile afdaling de stad uit. Maar zoals gewoonlijk moet je daarna ook weer naar boven. Dit keer met net zo’n steile klim. We kwamen beiden fietsend boven 😃 en mochten weer door de heuvels en de velden verder naar de volgende plaats van betekenis: Vendome. Ook deze moesten we middels een steile klim verlaten om vervolgens eindeloos lang door glooiende velden en evenwijdig langs de Loir naar Chateau Renault te fietsen. En dat de hele dag al met wind tegen 😒. Alles bij elkaar genomen hakte het er behoorlijk in en besloten in Chateau Renault te stoppen voor vandaag. Om 14:05 uur meldden we ons aan de poort van de camping municipal voor een nachtje in de tent. Het weer is immers prima (droog). De receptioniste meldde ons dat het niet mogelijk was om op de camping te kamperen vanwege problemen met de sanitaire voorzieningen. Er was geen water beschikbaar. Ze kon ons wel tegen het campingtarief de sleutels van de Gite d’Etape geven dat om de hoek van de camping lag. Dat hebben we graag geaccepteerd en voor € 9,00 hebben we vannacht een heel huis voor 9 personen ter beschikking. Compleet met keuken en inventaris. Anneke en Wim (ouders Mariken) waren vandaag een dagje in Tours en zijn na ons berichtje naar ons toe gekomen. Met hen hebben we samen boodschappen gedaan en in de Gite gezellig samen gegeten. Daarna zijn ze weer teruggegaan naar hun camping in Saumur. Aangezien we deel 1 van de routeboekjes erop hebben zitten hebben we deze vast met hen meegegeven. Scheelt weer in de bagage. Het ziet er niet meer naar uit dat er nog meer fietsers zich melden bij de camping, dus we hebben de Gite vannacht helemaal voor ons tweetjes. Morgen gaan we via Tours een stukje in de richting van Poitiers. Waar we eindigen is nog een verrassing. Dat hangt van de omstandigheden af.