Dag 3: maandag 1 juni 2015

Dag 3: maandag 1 juni 2015: Bingen - Hemsbach
Afstand: 104,23 km
Gefietst: 5:42:18 uur
Gem. snelheid: 18,2 km/u

Vannacht heerlijk geslapen. Toen we vanmorgen om 6:00 uur wakker werden regende het en zag het er grijs uit. Gelukkig dat we niet naar de camping gegaan waren, want dan hadden we de boel nat in moeten pakken.Om 7:00 uur stond het ontbijtbuffet klaar en zijn we gaan eten. Om 7:30 waren we klaar voor vertrek.
De fietsen werden uit de inmiddels propvolle fietsenstalling gehaald en de regenkleding kon aan.

Om klokslag 8:00 uur begonnen we aan de route van vandaag. Geheel tegen de verwachting in fietsten we niet langs de Rijn, maar ging het via het binnenland. Wat een mazzel dus . Er moest wel wat geklommen worden, maar dan daal je ook af en toe weer wat af. Dit vinden wij toch een stuk leuker fietsen dan een reisje langs de Rijn.

De Rijn kregen we na 50 km pas weer te zien bij Nierstein. Hier namen we het veer naar de overkant en namen we tevens afscheid van de oude route van Reitsma. Vanaf hier volgen we de nieuwe route van Reitsma die in
2016 de oude gaat vervangen. Ik denk dat wij de eersten zijn die hem al fietsen. Met dank aan Hans Reitsma
voor het ter beschikking stellen van de nieuwe route op gps.

Via leuke dorpjes en mooie natuurgebieden ging het vervolgens zo goed als vlak naar Hemsbach. Omdat het de hele weg geregend had en het vandaag niet meer droog zal worden hebben we om 14:00 uur ingechecked bij Seehotel Hemsbach. Pal tegenover de camping die we eerst op het oog hadden. De fietsen staan in de afgesloten garage van het hotel en wij hebben een kamer (met balkon) op de 3e verdieping.

Volgens de weersvoorspellingen krijgen we vanaf morgen mooi weer. Dan kunnen we weer kamperen.

1. René:
    1 juni 2015
    Vandaag met tegenwind 23 km naar huis moeten fietsen vanaf mijn werk. Ik was blij dat ik thuis was. Jullie vandaag 104 km; respect !!
    Hier in Ewijk alles rustig nog geen BBQ gezien bij de achterburen wie weet a.s. vrijdag dan wordt het hier 26 graden, Geniet van de omgeving en ervaringen en hopelijk gaat alles voorspoedig. Veel plezier !!