Angouleme - Saint Aulaye

Gefietst: 59,72 km

Tijd: 3:36:13 uur

Gem. snelheid: 16,6km

Hoogtemeters: 632 m

Gisteren nog Angoulême ingelopen. Het was er erg gezellig. Een schitterend centrum met veel winkels in monumentale panden. Een bruisende stad bovenop een heuvel met rondom schitterende uitzichten over de valleien. Rond 8 uur ’s avonds begon het te onweren dus zijn we terug naar het hotel gegaan. Het was echter van korte duur, want het echte onweer brak pas om 2 uur ’s nachts los. Met hagel en heel veel regen. Vanmorgen was het gelukkig weer opgeklaard en zijn we rond half 9 op de fiets gestapt. Eerst de stad uit met een ferme afdaling en vervolgens daarna met een mooie lange gelijkmatige klim weer naar boven. Ondanks dat we weinig dorpjes tegen kwamen was het erg mooi fietsen. De omgeving is groener, nog steeds behoorlijk heuvelachtig, maar een stuk aangenamer om te fietsen. Het ging vandaag hoofdzakelijk langs de toppen van een heuvelrug met aan weerszijden prachtige uitzichten over het dal. In het enige dorpje van betekenis waar we doorheen kwamen, Aubeterre sur Dronne was tot onze verbazing een klein supertje open. Hier hebben we dus maar wat boodschappen gedaan voor het avondeten. Daarna was het nog een kleine 10 kilometer naar Saint Aulaye waar we nu op de camping zitten. Een relatief kort dagje vandaag maar het is nu eenmaal zondag en er wordt later vandaag regen voorspeld. Gelukkig voor ons verhuren ze hier op de camping ook chalets en stacaravans per nacht. We zitten nu dus in een stacaravan. Lekker warm en droog. Om half 3 begon het te regenen.