Dag 8: zaterdag 6 juni 2015: Landeck - St. Valentin

Dag 8: zaterdag 6 juni 2015: Landeck – St. Valentin

Afstand: 69,62 km

Gefietst: 4:47:07 uur

Gem. snelheid: 14,5 km/u

Gisteravond voor ons doen laat naar bed gegaan. We konden vanmorgen pas om 7:00 uur ontbijten. Verplicht uitslapen dus.

Om half 8 vertrokken we om gelijk om de hoek alweer te stoppen voor de bakker. Daarna ging het 45 km lang over slopende klimmetjes langs de woest kolkende Inn naar de voet van de Norbertshohe en de daaropvolgende Reschenpass. We zijn zelfs een klein stukje door Zwitserland gefietst en toen we de grens met Oostenrijk weer over gingen begon gelijk de klim van bijna 7 km lang naar de Norbertshohe (1405 m).

We hebben 11 haarspeldbochten gehad en bijna de hele klim een stijgingspercentage van 8%. Tel daarbij de brandende zon en een temperatuur van 27 graden bij op en je hebt een moordende klim. Eenmaal boven hadden we een prachtig uitzicht op Nauders. Dat lag een stukje lager wat dus een afdaling opleverde. De eerste van vandaag. Jammer genoeg waren we al snel beneden en moesten we nog een paar kilometer klimmen naar de top van de Reschenpass. Dit stuk was niet zo heel steil, maar na bijna 60 km alleen maar omhoog fietsen, toch nog wel vermoeiend.

Eenmaal boven kwamen we bij de Reschensee uit. Een prachtig meer waarlangs het langzaam bergafwaarts ging naar St. Valentin. Omdat de lucht begon te betrekken en er regen en onweer voorspeld was, hebben we hier een camping opgezocht.

Het is Camping am See geworden. Een hele mooie, niet al te grote camping met fantastische sanitaire voorzieningen en een gigantisch uitzicht op de bergen (met besneeuwde toppen). We hadden goed en wel de tent staan en ons opgefrist toen het inderdaad begon te regenen en te onweren. We kunnen lekker droog zitten op een overdekt terras bij het restaurant en als het te koud wordt binnen. Hier zullen we ook de avondmaaltijd nuttigen.

1. Tonny de Vaan:
    6 juni 2015
    Geen rustdag vandaag genomen dus. Kunnen jullie vanaf nu wel wat gas terugnemen, toch. Vandaag erg zwaar en nog aardig wat voor de boeg. En, nog mooier, vòòr op het schema. Wat wil je nog meer.
    Als ik jullie verslagen lees, dan begin ik er ook weer zin in te krijgen.

Zet hem op...................
  2. Theo:
    6 juni 2015
    Respect voor jullie geweldige tocht toe nu toe ! Heel leuk om zo te volgen. Nog heel veel plezier en ik ben nu al benieuwd naar de volgende verslagen !!