Saint Aulaye - Saint Emilion

Gefietst: 54,75 km

Tijd: 3:09:35 uur

Gem. snelheid: 17,3 km

Hoogtemeters: 404 m

Na een onstuimige nacht met heeeel veeeel regen was het vanmorgen gelukkig weer droog. Om 8 uur leverden we de sleutel van de mobil-home weer in bij de receptie en mochten we via een stevige klim (hoe kan het ook anders) op pad. De supermarkt in het dorp hebben we niet kunnen vinden (misschien was die er wel niet meer, je weet maar nooit in Frankrijk). Dus met alleen een Snelle Jelle achter de kiezen vervolgden we onze weg. Op en af, door bos en wei, en dan ineens…… wijnvelden! Prachtige rijen met druivenranken die de meest prestigieuze wijnhuizen/kastelen omringden. Het was leuk om te zien dat er nu al druk gewerkt werd om straks tot een goede oogst te komen. Vanwege de regen die voor vanmiddag voorspeld is hebben we er wederom een korte etappe van gemaakt. In Saint Emilion ligt een mooie yellow village camping die tevens mobilhomes verhuurd. Helaas wel alleen voor minimaal 2 nachten. Aangezien er voor morgen nog een regenachtige dag voorspeld wordt zijn we hier op ingegaan. Dan maar een rustdag inlassen. We hebben er volgens de planning ruimte voor. Bij de huur van de mobilhome is per dag een ontbijt in het restaurant inbegrepen. Dat was een leuke bijkomstigheid. Ondertussen hebben we van de ouders van Mariken het bericht gekregen dat zij in Saumur zo’n beetje aan het verdrinken zijn in de regen. De auto kan al niet meer op de plaats bij de caravan omdat ze een prive-zwembad voor de deur hebben gekregen. Zij kunnen hier voorlopig nog niet weg met de caravan!? Dan hebben wij het zo slecht nog niet met wat regen in de middag en nacht. Morgen maar eens genieten van een dagje rust en vanaf woensdag met zonnig en droog weer maar weer verder op pad.