Dag 9: zondag 7 juni 2015

Dag 9: zondag 7 juni 2015: St. Valentie – Auer/Ora

Afstand: 117,66 km

Gefietst: 5:21:24 uur

Gem. snelheid: 21,9 km/u

Het heeft gisteravond tot een uur of 22:00 uur geregend. Daarvoor hadden we zwaar onweer met hagel en hoosbuien. De bliksem zagen we overal om ons heen in de bergen inslaan. Op de camping viel zelfs de stroom ervan uit. Ons tentje heeft al dit natuurgeweld zonder kleerscheuren overleefd. In de tent was alles droog gebleven.

Vanmorgen toen we opstonden (6:00 uur) was het kraakhelder en behoorlijk koud. Maar ja, dat krijg je natuurlijk als je gaat kamperen op 1200 m hoogte. Om 7:00 uur hadden we alles weer ingepakt en ging het verder bergafwaarts. Na een paar km op en af langs het meer gefietst te hebben kwam er een behoorlijk heftige afdaling. De snelheden liepen op tot wel 60 km/u. Wij hadden de petjes op dus zijn we in het eerste dorpje gelijk gestopt om deze om te ruilen voor de helmen. Daarna ging het nog een heel eind verder met hoge snelheid naar beneden.

In Glurns kwamen we op fietspad langs de Adige terecht en fietsten we lekker dalend naar Prato alla Stelvio. Hier hadden we een schitterend uitzicht op de besneeuwde Stelvio.  We hebben hem maar rechts laten liggen en heerlijk rustig naar Merano gefietst. Het ging vanzelf. Een echte “Frans Peters etappe” vandaag.

In Merano draaide de wind naar het zuiden en kregen we hem tegen. Gelukkig stond er weinig wind. Nog steeds langs de Adige ging het stroomafwaarts naar Bolzano om van hieruit naar Auer/Ora te fietsen. Om 13:00 uur waren we bij Camping Markushof. De receptie was eigenlijk van 12:00 – 14:00 uur gesloten maar we werden toch aan een plaats geholpen. We staan op een plaats met kersenboom vol rijpe kersen. Volgens Tonny zijn ze heerlijk. Ik geniet vooral van de schaduw die deze boom geeft. Het is vandaag weer een zonnige en hete dag (33 graden).

1. Kees v . gent:
    8 juni 2015
    geniet maar van de kersen want die kom je niet over al tegen
    wat goed dat jullie al zover zijn . hou nu maar mooi weer