Dag 7: vrijdag 5 juni 2015: Augsburg - Landeck

Dag 7: vrijdag 5 juni 2015: Augsburg - Landeck

Afstand: 109,59 km

Gefietst: 6:05:57 uur

Gem. snelheid: 17,9 km/u

Vanmorgen waren we al vroeg op pad. Om 6:30 uur stonden we bij de bakker in Augsburg voor het ontbijt en eten voor onderweg. Langs de rivier ging het via een gravelpad de stad uit van het ene meer naar het andere. We hadden er al zo’n 5 kleintjes gehad toen we na ruim 50 km bij Schondorf am Ammersee bij de Ammersee kwamen. Aan de boulevard hebben we op het terras gezeten en wat gedronken. Tevens hadden we ieder een bak yoghurt met verse vruchten en honing besteld.

Nadat we de Ammersee achter ons gelaten hadden doemde voor ons de eerste Alpentoppen al op. Het begon nu echt op en af te gaan. In een dorpje vlak voor onze eind bestemming van vandaag raakten we tijdens een drinkpauze aan de praat met een echtpaar op de racefiets. Toen zij hoorden dat wij morgen via Mittenwald en Leutasch de grens met Oostenrijk gingen passeren, vertelden zij ons dat vanaf morgen t/m maandag alle grensovergangen in een straal van 70 km rondom Mittenwald gesloten waren en ook alle wegen eromheen. Reden hiervoor: de G7-top die plaatsvindt in Mittenwald. Je snapt natuurlijk wel dat ons dat even niet uitkomt.

Op de camping (2 km verderop) konden ze ons er gelukkig alles over vertellen. De receptioniste is gelijk voor ons gaan bellen met de autoriteiten over wat wel en niet mogelijk was. Vanaf morgen helemaal niets mogelijk! De enige mogelijkheid om niet tot dinsdag vast te zitten was vandaag nog met de trein van Murnau am Staffelsee met de trein naar Innsbruck te reizen en van daaruit naar Landeck. Vanaf morgen reden er namelijk ook geen treinen meer. De receptioniste is gelijk met de Deutsche Ban gaan bellen voor informatie. We konden om 13:30 uur met de trein mee van Murnau naar Seefeld en daar overstappen op de trein naar Innsbruck. In Innsbruck moesten we dan nog eens overstappen op de trein naar Landeck. Hier zouden we dan om 18:00 uur aankomen. We hebben de receptioniste hartelijk bedankt voor de genomen moeite en zijn snel naar Murnau gefietst.

We konden hier slechts kaartjes voor onszelf kopen tot aan Innsbruck en voor de fiets tot Seefeld (totaal E. 47,20). Onderweg naar Seefeld zagen we wat er allemaal al gaande was. Het wemelde overal van de politie en militairen. Te voet, per paard, op de motor en in heeeeel veeeeel auto’s. Zelfs hele colonnes met zwarte busjes en een heleboel zwarte helikopters. En dat allemaal voor de G7-top.

In de trein vanaf Seefeld konden we bij de conducteur de fietskaartjes van Seefeld naar Landeck en onze persoonlijke kaartjes van Innsbruck naar Landeck (nog eens E. 30,40) kopen. In Innsbruck heeft de conducteur ons nog op weg geholpen naar de trein naar Landeck. Toen we bijna in Landeck waren begon het er al dreigend uit te zien en viel er wat regen. Eenmaal in Landeck (18:00 uur) begon het te donderen en te bliksemen. I.p.v. naar de camping te fietsen zijn we bij het eerste hotel dat we tegenkwamen naar binnen gedoken en hebben om een kamer gevraagd. Die hadden ze nog wel.

We snappen nu ook waarom ze die nog hadden. We zitten hier in 4-sterren hotel Nussbaumhof. Het op een na duurste hotel van Landeck! Inmiddels was er buiten noodweer losgebarsten en hebben we de kamer gelijk genomen. Hopelijk blijft het de rest van de vakantie verder droog. Dat is toch beter voor onze portemonnee. Door dit alles liggen we nu wel dik voor op ons schema en kunnen we het rustiger aan doen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Frans:
    6 juni 2015
    Ha die reizigers,

Ik vind het prachtig om jullie verhalen dagelijks te lezen. het voelt alsof we erbij zijn. Krijg ook zin om eens zo n tocht te maken. vooral als het niet omhoog gaat en er over een vlak stuk langs prachtige rivieren en meren gefietst mag worden. HAHA! Het is toch best een avontuur. Vraag me af hoe jullie de route weten. Hebben jullie deze op de gps ingeklopt?

Nog vele mooie kilometers in strak blauwe luchten toegewenst. Ik kijk alweer uit naar het volgende verhaal.

Groet Frans
  2. Mariken Kuppens en Tonny van Gaalen:
    6 juni 2015
    Hallo Frans,
    We fietsen inderdaad op GPS

Hallo Rene,
    De fietsen zijn alweer stoffig. Poetsen heeft geen zin

Enne.... rustdagen kennen we alleen aan het Gardameer en in Rome