Dag 16: zondag 14 juni 2015: Ponte Messa - Citta di Castello

Dag 16: zondag  14 juni 2015: Ponte Mesa – Citta di Castello

Afstand: 68,82 km

Gefietst: 4:05:48 uur

Gem. snelheid: 16,8 km/u

Na heerlijk geslapen te hebben gingen we vanmorgen om 6:00 uur weer op pad. Dit keer gestart met een Snelle Jelle  aangezien er geen bakker in de buurt was. De eerste 10 km naar Badia Tedalda ging vrij goed. Daarna volgde nog een pittig stuk klimmen van 8 km naar de top van de Passo di Vamaggio.

Zo’n 4 km onder de top was er in een klein gehucht een bar open die ook broodjes ets verkocht. Hier hebben we een heerlijk broodje gegeten en wat lekkers voor later op de dag gekocht. Om half 9 waren we op de top en volgde er een prachtige afdaling van 17 km. Tijdens de afdaling hadden we een geweldig uitzicht over het dal. Eenmaal beneden reden we Sancepolcro binnen. Van hieruit was het nog maar een uurtje fietsen naar Citta di Castelló.

Om 10:30 uur waren we er al. Na kort overleg (of we door zouden fietsen of hier toch gewoon stoppen) besloten we om hier naar hotel La Mura te gaan. We konden gelijk inchecken en voor E. 96,00 hebben we een kamer met 3-gangendiner en ontbijt. Wat wil een mens nog meer.

Vanmiddag lekker de stad bekijken en morgen uitslapen. Als we dan rond 9:00 uur vertrekken, kunnen we de lunch alweer in Assisi nuttigen. Vandaag was het gelukkig niet zo’n heel warme dag en ging de zon af en toe schuil achter de wolken. Dat maakte het fietsen een stuk aangenamer.

1. Kees v . gent:
    14 juni 2015
    leuk om jullie verhalen te lezen . zeker waar je nu ben in deze streek ben ik verschillende keren zelf geweest . het is ook fijn om te weten dat het zo goed met jullie ga .
  2. Jan:
    14 juni 2015
    Kort dagje dus voor jullie. Schiet al op. Wij hebben heerlijke tochten gemaakt hier in het warme zuid-limburg en de Voerstreek met ons mtb-clupje. Zitten al op ruim 150 km, morgen nog ff de gulpenerroute en dan weer naar huis. Blijven jullie volgen, succes.