Dag 15: zaterdag 13 juni 2015: Cesenatico - Ponte Messa

Dag 15: zaterdag  13 juni 2015: Cesenatico – Ponten Messa

Afstand: 62,92 km

Gefietst: 3:33:33 uur

Gem. snelheid: 17,6 km/u

Na en warme nacht met af en toe wat regendruppels stonden we om 6:00 uur op. Om 7:00 uur konden we uitchecken bij de receptie en op pad. In Cesenatico al snel een bakker gevonden en het ontbijt gegeten.

Het was al vroeg warm en we waren niet alleen op de fiets. Van alle kanten kwamen er (groepjes) wielrenners de route op rijden. Allemaal gingen ze de bergen in, net als wij. Helaas hebben we geen groep van TCW’79 gezien waar we bij konden aansluiten. Met zicht op het staatje San Marino begon het rustig te klimmen. We hadden afgezien van de onverharde route langs de rivier omdat die van slechte kwaliteit zou zijn. In plaats daarvan hebben we het asfaltalternatief over de SP285 genomen. Een redelijk drukke weg maar goed te doen omdat die erg breed was. Met stijgingspercentages van 4-8% konden we zelfs nog een redelijk tempo vasthouden.

Rond half 10 hebben we bij een bar een korte pauze gehouden en een cola gedronken. Tegen 11:00 uur waren we bij camping Marecchia in Ponte Messa. Volgens het boekje van Reitsma een kleine camping met een tentenveldje in de rimboe met weinig faciliteiten. Nou meneer Reitsma…… je zit er helemaal naast! We wisten niet wat we zagen. Een superdeluxe camping met een prachtig zwembad, mooie grote schaduwrijke plaatsen met gras (golfbaankwaliteit), perfect sanitair en een gezellige bar met restaurant. Over de hele camping gratis wifi, bij het tentenveld een gezellig zitje met bbq en een geweldige ontvangst bij de receptie. We werden in het Engels te woord gestaan door een jongedame. Ze stelde zich netjes voor (we waren zo overrompeld door deze gastvrijheid dat we haar naam vergeten zijn) en we kregen een rondleiding over de camping. We mochten kiezen uit een paar mooie plaatsen. Vanavond moeten we maar een keer binnenlopen om af te rekenen. Eerst maar eens lekker de boel opzetten en genieten in het zwembad. Vanavond zullen we zeker gebruik maken van het restaurant. Deze camping is ver uit de mooiste camping die we tot nog toe gehad hebben en zeker een aanrader om nog eens te bezoeken. Prachtig gebied om met de racefiets te bezoeken en binnen een uurtje op het strand.

Morgen staat de koninginnenrit van de Apennijnen op het programma. Dan beklimmen we de Valico di Viamaggio (968 m).

1. René Steegh:
    14 juni 2015
    Hallo Mariken en Tonny,
    Zo te zien op de kaart zit het er voor jullie, op een aantal pittige dagen na dan, al bijna op. Dat is niet alleen voor jullie maar ook voor ons bijzonder jammer, het leven zal niet meer het zelfde zijn zonder jullie reisverslagen. Maar dan kunnen jullie wel weer mooi met de C-groep van TCW79 meefietsen.
    Hou nog even vol!

René