Dag 14: vrijdag 12 juni 2015: Ferrara - Cesenatico

Dag 14: vrijdag  12 juni 2015: Ferrara - Cesenatico

Afstand: 123,81km

Gefietst: 6:21:23 uur

Gem. snelheid: 19,4 km/u

Gisteravond bij de pizzeria tegenover de camping gegeten. Hier zaten ook enkele medefietsers van de camping. Eenmaal terug op de camping hebben we overleg gehad wie zijn fiets in de afgesloten ruimte wilden zetten. Naast onze fietsen was er nog plek voor 3 anderen. Het echtpaar had fietsen met alarm erop dus die konden buiten blijven. De andere 3 fietsers wilden graag hun fietsen bij die van ons zetten. Na overleg wie er hoe laat weg wilden, werd de indeling gemaakt. Wij gingen als eerste op pad, dus onze fietsen gingen er als laatste in.

Om 6:00 uur fietsten we van de camping af Ferrara in. De bakker was snel gevonden alleen had deze geen zoete dingen, maar alleen maar hartige. Vandaag dus koude pizza’s voor onderweg. In Ferrara waren ze de markt aan het opbouwen in de lange straat waar wij precies doorheen moesten. Gelukkig was het nog vroeg en konden we er fietsend doorheen.

Na Ferrara was het 90 km door saai “Nederlands” vlak polderlandschap fietsen naar Ravenna. Het enige verschil met Nederland is dat het hier bloedheet is en de wegen knollenpaden. Vlak voor Ravenna stonden we in een keer voor een pontje waarmee we de po-vlakte verlieten. In Ravenna moesten we door een lange drukke straat dwars door het centrum.

Daarna ging het via een fietspad dwars door een bosgebied naar de kust. In dit bos werden we in een bocht verrast door een modderpoel over de hele breedte van het pad. Tonny reed voorop dus die moest er als eerste door. De plas water bleek dieper dan gedacht en Tonny strandde in het midden van de modderpoel. Gelukkig kon hij nog net 1 voet aan de grond zetten om te voorkomen dat hij er languit in viel. Resultaat: een natte voet/schoen. Daarna was ik aan de beurt. Na bestuderen van de poel besloot ik om lopend met de fiets aan de hand aan de buitenkant door de blubber te gaan. Resultaat: geen natte voeten, een smerige fiets en modderschoenen en een stuk of 20 muggen bulten (door de zwerm muggen die zich op mij stortte).

Eenmaal uit het bos kwamen we op de boulevard langs de zee. Bij de eerste de beste kiosk zijn we gestopt voor de laatste drinkpauze en om te bepalen naar welke camping we zouden fietsen. Het zou  een van de drie campings in Cesenatico  worden. Het is uiteindelijk camping Zadina geworden. Het is net “het hof van Wezel” op de Wezelsedijk in Ewijk, maar dan aan zee. Het staat vol met allerlei bouwsels van vaste gasten. En wij staan daar met ons tentje tussen. Ach.. het is maar voor 1 nachtje en er staat een verkoelend briesje uit zee. Morgen duiken we de Apenijnen in en gaan we 2 dagen weer klimmen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Francesco:
    13 juni 2015
    Ton, Benvenuto in Italia en veel succes en fietsplezier in de Apenijnen! Is qua landschap in ieder geval een stuk interessanter dan de povlakte die jullie nu achter je hebben gelaten. Gaat voorspoedig! Veel plezier en pas goed op jullie zelf. Groeten, Francesco
  2. Wim overdijkink:
    13 juni 2015
    Vergeet niet in cansenatico naar het museum van Pantani te gaan ( bij het station ) hier ben ik vrijdag ook geweest . Veel succes en plezier nog de komende fietsdagen , en blijf oppassen want de wegen zijn hier K.. Gr Wim