Onesse Laharie - Mimizan Plage

Gefietst: 30,55 km

Tijd: 1:53:37 uur

Gem. snelheid: 16,1 km

Hoogtemeters:  149 m

Vanmorgen rustig aan gedaan en pas om half 9 op weg voor onze laatste kilometers van de fietsvakantie. In een heel rustig tempo legden we de eerste 15 Kilometers af over een drukke D-weg. Gelukkig houden de Fransen goed rekening met fietsers en blijven ze keurig achter je rijden als er geen inhaalmogelijkheid is en gaan ze zeer ruim om de fietsers heen. Kunnen de Nederlandse automobilisten nog wat van leren! De laatste  15 kilometers fietsten we via de Velodysee route langs de kust over een mooi geasfalteerd fietspad door de bossen naar Mimizan Plage. We hadden op internet al wat hotels opgezocht die ons wel aanstonden en zijn gelijk naar onze 1e keus aan de boulevard (met uitzicht op zee) gefietst. Het was iets over 10 uur maar het was geen enkel probleem om een kamer te krijgen. Hij moest nog wel even schoongemaakt worden maar dan konden we erin. De tassen werden eerst van de fietsen gehaald en in een bagage opslag neergezet. Vervolgens liep de receptioniste met ons naar een garage aan de zijkant van het hotel waar we onze fietsen veilig achter slot en grendel konden stallen. We hebben afgesproken dat we in afwachting van het schoonmaken van de kamer het dorp en het strand gingen bekijken. Vanaf 13 uur zou onze kamer toegankelijk zijn en konden we onze bagage op de kamer terugvinden. We hebben eerst een stukje over het strand gewandeld en daarna het centrum bestudeert. Bij een ijssalon ter afsluiting van het fietsen een heerlijk ijsje gegeten, de vele winkeltjes bekeken en vervolgens een terrasje gepakt. Daarna was het tijd voor de lunch. Dit keer een pizza bij de pizzeria. Inmiddels was het al 1 uur geweest en konden we in onze kamer terecht. De sleutel hing keurig klaar op het haakje bij de receptie en op de kamer stonden onze tassen keurig opgestapeld in de kast. Wat een service! De kamer ziet er perfect uit met een gigantisch bed (Grande Lit) en een mooie moderne badkamer. Wij redden ons hier wel totdat we morgen opgehaald worden door de ouders van Mariken.

1. Frans:
    14 juni 2018
    Dag Mariken en Tonny

Bedankt voor de mooie verhalen. Weer een memorabele tocht. Geniet van de mooie stranden in Frankrijk en vooral een keer door de golven surfen daar. Prachtig gebied waar wij vroeger met de kinderen vaak naar toe gingen en dan heerlijk fietsen door de oneindige bossen daar.

groet Frans