Vrijdag 16 juni: Les Ponts de Ce - Saumur

Afstand: 53,7 km

Gemiddelde snelheid: 19,3 km/u

Klimmen: 146 m

Dalen: 71 m

Na een zeer onrustige nacht met wat geluidshinder en lichamelijke ongemakken stonden we vanmorgen om half 6 op. Mariken met last van darmen, buikspier en rode jeukende bultjes en ook  Tonny zat helemaal onder de rode jeukende bultjes. We besloten al snel dat we rechtstreeks naar de camping gingen fietsen waar de ouders van Mariken zitten en daar in ieder geval 2 nachten te blijven. Aangezien er de komende week een hittegolf op ons pad komt met temperaturen van 35 graden zien we ons genoodzaakt Om de planning/route drastisch te wijzigen. Omdat we niet langer over het fietsen willen doen dan een dag of 18 zal er een alternatief gezocht moeten worden. We hebben dan 2 opties. Optie 1 is dat we vanaf hier de Velofrancette route oppakken rechtstreeks terug naar Normandië. Daarmee korten we de route in met ongeveer 500 km en kunnen we de etappes korter maken. Optie 2 is dat we vanaf Saumur niet meer verder fietsen en morgenavond met de auto van de ouders van Mariken naar Asnieres en Bessin rijden om daar onze auto op te halen, er te overnachten en de dag erop terugrijden met beiden auto’s naar Saumur. Vervolgens nog een dag of 2 daar te blijven en met alle spullen daarna terug te rijden naar Asnieres en Bessin om het laatste deel van onze vakantie zoals gepland daar door te brengen. Genoeg stof dus om onderweg over na te denken.

Om half 7 zaten we dus met gemengde gevoelens op de fiets. Om 7 uur bij de bakker de gebruikelijke inkopen gedaan en via een hele mooie route door leuke dorpjes ging het vervolgens verder. Vlak voor Saumur zijn we nog van oever veranderd om op de route naar camping Domaine de la Breche te komen. Om half 10 stonden we bij de receptie en we konden gelijk aan het ontbijt aanschuiven bij de ouders van Mariken. Daarna de boel weer geinstalleerd en ons aangemeld bij de receptie. Inmiddels was het 11 uur en tijd voor koffie. We zijn naar het oude centrum van Saumur gereden met de auto en hebben heerlijk op het terras gezeten. Aangezien er vanavond gebarbecued wordt moesten er nog boodschappen gedaan worden. Hiervoor werd een groot centre commercial opgezocht. De keuze was er reuze! Maar we zijn erin geslaagd om aan ieders wens te voldoen. Bij dit centre commercial lag ook een grote Decathlon. Aangezien we een verzoek van Wesley hadden gekregen om op zoek te gaan naar een uit-shirt van Olympic Lyonnais moesten we daar dus even naar binnen. Helaas Wes…. Ze hadden alleen maar het thuisshirt. We zoeken de komende tijd nog even verder. Terug op de camping zijn we in de lounchebar gaan zitten en hebben heerlijke ijsjes gegeten en onze 2 opties besproken. Omdat we niet precies weten waar onze lichamelijke klachten vandaan komen (zon, warmte, beestjes, processierups of iets dergelijks) is er besloten om de vakantie leuk te houden en niet meer verder te fietsen. Onze fietstocht eindigt hiermee dus na 8 dagen en 750 km. De luier- en rondkijk vakantie gaat dus vanaf nu beginnen.

1. Nelly:
    16 juni 2017
    Wat is dat jammer zeg, maar geniet in ieder geval van de lui en rondkijk vakantie!
  2. René:
    16 juni 2017
    Een combinatie van een hittegolf met rode bultjes zijn geen ideale fietsomstandigheden. Lekker luieren en op je dooie gemakje leuke plekjes ontdekken is in ieder geval geen straf! Geniet ervan !
  3. Tonny en nelly:
    16 juni 2017
    Gewoon aan de omstandigheden aanpassen. Helemaal goed. Nu alleen nog maar die dingen doen, waar je zin in hebt.
    Groeten aan Wim en Anneke......
  4. Andre:
    19 juni 2017
    Wel jammer, maar gezondheid gaat boven alles, goede beslissing.
    En nu lekker met elkaar genieten.
  5. Ria fleuren:
    24 juni 2017
    beterschap en geniet nog van jullie vakantie.