Naam:
Foto’s:
274
Video’s:

Over ons

Tonny van Gaalen (1962) en Mariken Kuppens (1969). Vanaf 2010 zijn wij verslaafd aan fietsvakanties. In 2010 begon het met een aantal dagen meefietsen met een vriend die naar Santiago de Compostella fietste. Toen bleef het nog beperkt tot een week in Nederland en België. In 2011 hebben we 2 weken gefietst in Zuid Frankrijk (Canal du Midi, Tarn & Haute Languedoc). In 2013 zijn we vanuit Ewijk in 3 weken naar Argelès-sur-Mer in Zuid Frankrijk gefietst. In 2014 hebben we 1 week in de Provence (F) gefietst en in 3 weken de Ronde van Nederland en een stuk van ZW-Vlaanderen gefietst. In 2015 zijn we in 3 weken via de nieuwe route (2016) van Hans Reitsma naar Rome gefietst. In 2017 hebben we de Zuiderzeeroute gefietst en een stuk in Normandie/Bretagne/Loirestreek. In 2018 hebben we een groot gedeelte van de St. Jacobsroute gefietst tot in Onesse Laharie (F). In 2020 fietsten we Langs het Pieterpad in Nederland van Zuid naar Noord.

Wij maken onze fietstochten beiden op een Idworx Easy Rohler. Bepakt met frontroller- en backrollertassen van Ortlieb waarop nog een roltas van Ortlieb ligt. Wij geven er de voorkeur aan om met de tent te kamperen maar bij slecht weer pakken we graag een B&B/Jeugdherberg/Hotel. In principe koken we zelf maar we laten ook graag voor ons koken als we daar zelf geen zin in hebben. Het is immers ook vakantie.

Naast fietsvakanties vinden wij het ook erg leuk om te wandelen/hiken (zowel in Nederland als in het buitenland). Meestal maken wij dan dagtochten. Af en toe trekken we er meerdere dagen achtereen op uit waarbij we dan overnachten in een hotel, B&B, hostel of bij Vrienden op de Fiets. Onze voorkeur gaat uit naar wandelen in de natuur maar een stadswandeling op zijn tijd kan ons ook wel bekoren.

Bezochte landen

Wij hebben 8 landen (4%) bezocht:

België, Duitsland, Frankrijk, Italië, Nederland, Oostenrijk, Vaticaanstad, Zwitserland.