Dag 17: maandag 15 juni 2015: Citta di Castello - Assisi

Dag 17: maandag  15 juni 2015: Citta di Castelló - Assisi

Afstand: 66,00 km

Gefietst: 3:13:34 uur

Gem. snelheid: 20,4 km/u

Gisteravond voortreffelijk gegeten. Vooral de spinazie (verse blaadjes in een of ander beslag en dan gefrituurd). Het ontbijt was dit keer een Italiaans ontbijt (te weinig voor ons Nederlanders). Om 8:00 uur vertrokken we in bewolkte maar droge omstandigheden. Het was aangenaam fiets weer.

Een paar dorpjes verderop was een trattoria open en hebben we eten voor onderweg gekocht. De route naar Assisi was gevarieerd en glooide door de heuvels met af en toe een klimmetje van 5%. Kennelijk zijn we goed in vorm, want voordat we het wisten doemde Assisi voor ons op. Het was nog niet eens middag. Bij de camping aan de voet van Assisi mochten we zelf een plekje zoeken. Het is er een geworden met uitzicht op de stad. Inmiddels is het weer ook wat opgeklaard en schijnt af en toe het zonnetje. Voor vanavond is er weer onweer voorspeld. Maar dat is gebruikelijk in deze streek.

Op de camping werkt alles met een soort creditcard. Je kunt hier nergens met contant geld betalen. Je drankjes, eten en aankopen in het winkeltje wordt op die card gezet. Bij het uitchecken reken je alles dan in een keer af (incl. je staanplaats). Dit uitchecken zullen we voor 22:00 uur vanavond moeten doen omdat we morgen weer vroeg op pad gaan.

Morgen staat een relatief lange etappe van 90 km op het programma dat ons naar Narni moet brengen. Dit wordt een pittig dagje met veel klimwerk.

1. JanCo:
    15 juni 2015
    Zo, jullie hebben de vaart er nu behoorlijk inzitten. Kompas op het Zuiden en via Narni in één rechte lijn naar het vod aan het St. Pietersplein. Geniet nog maar van die laatste dagen op de fiets!
    En wat een mooi uitzicht op de heuvels rond Assisi vanaf de camping.