Dag 18: dinsdag 16 juni 2015: Assisi - Narni

16 juni 2015 - Narni, Italië

Dag 18: Dinsdag  16 juni 2015: Assisi - Narni

Afstand: 90,19 km

Gefietst: 5:05:11 uur

Gem. snelheid: 17,7 km/u

Om 5:00 uur werden we gewekt door de wekker en kon het inpakken weer beginnen. Om 6:00 uur zat alles op de fiets en ging het onder een blauwe lucht langs Assisi. Na een half uurtje hadden we een bakker op de route en werd er weer het nodige gebak ingeslagen.

Tot aan Bevagna was het vlak en ging het via een “fietspad”. We moesten dwars door de oude dorpskern van Bevagna via allerlei kruip door sluip door straatjes. Het was geweldig. Na Bevagna begon het klimwerk. Trapsgewijs ging het steeds enkele kilometers  met zo’n 5% omhoog. Dit duurde ongeveer 17 kilometer en toen waren we boven. We hadden een prachtig uitzicht op het dal waarin Massa Martana lag. Halverwege de 11 km lange afdaling zijn we gestopt bij een café voor een pauze en een cola.

Daarna daalden we verder af en zagen we aan de andere kant Narni tegen de berg liggen. Daar moesten we doorheen. In het voorstadje van Narni was het erg druk met verkeer. Met al dat verkeer moesten we ook de 5 km lange klim a 7% naar het oude deel van Narni delen. We hebben net gedaan alsof al dat verkeer er niet was en zijn heerlijk ontspannen naar boven geklommen. Via een oude toegangspoort reden we Narni binnen. Wat een geweldig mooi plaatsje is dat. Met fantastische uitzichten over het dal waaruit we gekomen waren. Via een oude poort reden we Narni aan de andere kant ook weer uit.

Het was vanaf hier nog 6 km naar de camping. Ook dit stuk ging omhoog. Eenmaal boven was gelijk de afslag naar de camping. Met als toetje…. nog een klim van 1 km a 8%! Om half 12 reden we de camping op en stonden ze ons bij de receptie verbaasd aan te kijken. Ze hadden nog nooit zo vroeg op de dag fietsers ontvangen die helemaal vanaf Assisi waren komen fietsen.

We werden gelijk op het terras gezet met 2 koude cola’s. Eerst maar eens een kwartiertje gezellig kletsen met de eigenaresse en daarna werden we door haar naar een mooi schaduwrijk plekje gebracht waar zelfs een tafel met 4 stoelen stond. Die moesten we maar lekker gebruiken. Ze zei dat ze nog naar de supermarkt ging en vroeg of ze iets voor ons mee kon brengen. We bestelden gelijk een fles cola. Na het installeren van de tent en het douchen kwam ze het al bij ons brengen. Met het bonnetje dat we om 17:00 uur bij het inschrijven maar mee moeten afrekenen. Wat een service van een schat van een mens! Vanavond gaan we dan ook graag bij haar eten in het restaurant.

Morgen fietsen we de laatste etappe naar het Sint Pietersplein en hopen daar onthaald te worden door mijn ouders.